ISNIN-1 OGOS 2011
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 01/08/11( 08.15-09.25pg ) | |
Kelas | 5K4 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti | 1. Aktiviti berkumpulan iaitu melengkapkan jadual di depan kelas seperti yang dilakukan dalam tajuk Rancangan Pembangunan Lima Tahun Fasa 1. 2. Setiap wakil kumpulan akan membuat pembentangan ringkas di depan kelas pada hari berikutnya. | |
Kbkk |
| |
Nilai/Unsur patriotisme | berbangga sebagai rakyat Malaysia | |
Konsep/Istilah | · Dasar Ekonomi Baru | |
Refleksi | Objektif p&p tercapai | |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 01/08/2011 |
MASA: 09.45-10.20pg | BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Adab Berjihad |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud jihad ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan peringkat-peringkat jihad ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berjihad | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 01/08/11( 12.05-12.40t/hr ) | |
Kelas | 5K3 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti | 1. Aktiviti berkumpulan iaitu melengkapkan jadual di depan kelas seperti yang dilakukan dalam tajuk Rancangan Pembangunan Lima Tahun Fasa 1. 2. Setiap wakil kumpulan akan membuat pembentangan ringkas di depan kelas pada hari berikutnya. | |
Kbkk | · mengkategori | |
Nilai/Unsur patriotisme | berbangga sebagai rakyat Malaysia | |
Konsep/Istilah | · Dasar Ekonomi Baru | |
Refleksi | Objektif p&p tercapai | |
SELASA-2 OGOS 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/08/11( 09.45-10.20pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Dasar pembangunan ekonomi negara |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | - Mengkategori - Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Berbangga sebagai rakyat Malaysia |
Konsep/Istilah | - Dasar penswastaan - Pembangunan in-situ |
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 02/08/11( 10.55-12.05t/hr ) | |
Kelas | 5S3 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti | 1. Aktiviti berkumpulan iaitu melengkapkan jadual di depan kelas seperti yang dilakukan dalam tajuk Rancangan Pembangunan Lima Tahun Fasa 1. 2. Setiap wakil kumpulan akan membuat pembentangan ringkas di depan kelas pada hari berikutnya. | |
Kbkk | · mengkategori | |
Nilai/Unsur patriotisme | berbangga sebagai rakyat Malaysia | |
Konsep/Istilah | · Dasar Ekonomi Baru | |
Refleksi | Objektif p&p tercapai | |
RABU-3 OGOS 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 03/08/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Dasar pembangunan ekonomi negara |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | - Mengkategori - Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Berbangga sebagai rakyat Malaysia |
Konsep/Istilah | - Dasar penswastaan - Pembangunan in-situ |
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 03/08/11( 10.55-11.30pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Dasar pembangunan ekonomi negara |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | - Mengkategori - Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Berbangga sebagai rakyat Malaysia |
Konsep/Istilah | - Dasar penswastaan - Pembangunan in-situ |
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 03/08/2011 |
MASA: 11.30-12.40t/hr | BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Adab Berjihad |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud jihad ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan peringkat-peringkat jihad ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berjihad | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
KHAMIS-4 OGOS 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 04/08/2011 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Poligami |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud poligami ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat poligami ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan hikmah berpoligami | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 04/08/11( 09.45-10.55pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | - Rukun Negara - Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan |
Objektif | 1. Menyatakan matlamat, cadangan dan kesan pelaksanaan Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan 2. Menjelaskan matlamat dan prinsip-prinsip Rukun Negara |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan perbincangan |
Kbkk | - Mengkategori - Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Perpaduan |
Konsep/Istilah | - Sekolah umum dan jenis umum - Keluhuran perlembagaan |
Refleksi | Perbincanngan berjalan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 04/08/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | - Rukun Negara - Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan |
Objektif | 1. Menyatakan matlamat, cadangan dan kesan pelaksanaan Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan 2. Menjelaskan matlamat dan prinsip-prinsip Rukun Negara |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan perbincangan |
Kbkk | - Mengkategori - Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Perpaduan |
Konsep/Istilah | - Sekolah umum dan jenis umum - Keluhuran perlembagaan |
Refleksi | Perbincanngan berjalan lancar. |
JUMAAT-5 OGOS 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 05/08/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: poligami |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud poligami ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat poligami ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan hikmah berpoligami | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 05/08/11( 10.40-11.40pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | - Rukun Negara - Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan |
Objektif | 1. Menyatakan matlamat, cadangan dan kesan pelaksanaan Dasar Pendidikan Kebangsaan dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan 2. Menjelaskan matlamat dan prinsip-prinsip Rukun Negara |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan perbincangan |
Kbkk | - Mengkategori - Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Perpaduan |
Konsep/Istilah | - Sekolah umum dan jenis umum - Keluhuran perlembagaan |
Refleksi | Perbincanngan berjalan lancar. |
No comments:
Post a Comment