ISNIN-8 OGOS 2011
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 08/08/11( 08.15-09.25pg ) | |
Kelas | 5K4 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran | |
Kbkk | menjelaskan | |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Objektif p&p tercapai | |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 08/08/2011 |
MASA: 09.45-10.20pg | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Ajaran Sesat |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan definisi ajaran sesat ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan cirri-ciri ajaran sesat ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan kesan buruk mengamalkan ajaran sesat ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan contoh ajaran sesat beserta pengasasnya | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 08/08/11( 12.05-12.40t/hr ) | |
Kelas | 5K3 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran | |
Kbkk | menjelaskan | |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Objektif p&p tercapai | |
SELASA-9 OGOS 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 09/08/11( 09.45-10.20pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Malaysia ke arah negara maju |
Objektif | 1. Menyatakan matlamat Wawasan 2020 dan 9 cabaran yang terkandung di dalamnya. |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran |
Kbkk | Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan budaya penyayang, hormat-menghormati, nilai moral, etika dan perpaduan untuk kemajuan negara |
Konsep/Istilah | Wawasan 2020 dan 9 cabaran berkaitan |
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 09/08/11( 10.55-12.05t/hr ) | |
Kelas | 5S3 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran | |
Kbkk | menjelaskan | |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Objektif p&p tercapai | |
RABU-10 OGOS 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/08/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Malaysia ke arah negara maju |
Objektif | 1. Menyatakan matlamat Wawasan 2020 dan 9 cabaran yang terkandung di dalamnya. |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran |
Kbkk | Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan budaya penyayang, hormat-menghormati, nilai moral, etika dan perpaduan untuk kemajuan negara |
Konsep/Istilah | Wawasan 2020 dan 9 cabaran berkaitan |
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/08/11( 10.55-11.30pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Malaysia ke arah negara maju |
Objektif | 1. Menyatakan matlamat Wawasan 2020 dan 9 cabaran yang terkandung di dalamnya. |
Kaedah/Aktiviti | kuliah dan sumbang saran |
Kbkk | Menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | Kepentingan budaya penyayang, hormat-menghormati, nilai moral, etika dan perpaduan untuk kemajuan negara |
Konsep/Istilah | Wawasan 2020 dan 9 cabaran berkaitan |
Refleksi | Objektif P&P tercapai. |
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 10/08/2011 |
MASA: 11.30-12.40t/hr | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Ajaran Sesat |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan definisi ajaran sesat ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan cirri-ciri ajaran sesat ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan kesan buruk mengamalkan ajaran sesat ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan contoh ajaran sesat beserta pengasasnya | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
KHAMIS-11 OGOS 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 11/08/2011 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Hadis |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: orang beriman kekasih Allah |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud hadis secara ringkas ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan cirri-ciri golongan soleh ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan kelebihan orang yang melakukan ibadat Nawafil | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/08/11( 09.45-10.55pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Latihan Bab 8 ( Esei ) |
Soalan | 1. Apakah matlamat wawasan 2020? 2. Terangkan cabaran ke-3 dan ke-5 dalam Wawasan 2020. 3. Sebagai pengerusi Kelab Persatuan Bahasa Melayu, apakah program yang akan anda rancangkan untuk mewujudkan masyarakat berbudaya penyayang dalam kalangan warga sekolah anda? |
Refleksi | Semua pelajar dapat menyelesaikan latihan yang diberikan dengan baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/08/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Latihan Bab 8 ( Esei ) |
Soalan | 1. Apakah matlamat wawasan 2020? 2. Terangkan cabaran ke-3 dan ke-5 dalam Wawasan 2020. 3. Sebagai pengerusi Kelab Persatuan Bahasa Melayu, apakah program yang akan anda rancangkan untuk mewujudkan masyarakat berbudaya penyayang dalam kalangan warga sekolah anda? |
Refleksi | Semua pelajar dapat menyelesaikan latihan yang diberikan dengan baik. |
JUMAAT-12 OGOS 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 12/08/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Hadis |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: orang beriman kekasih Allah |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud hadis secara ringkas ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan cirri-ciri golongan soleh ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan kelebihan orang yang melakukan ibadat Nawafil | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. . |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/08/11( 10.40-11.40pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Latihan Bab 8 ( Esei ) |
Soalan | 1. Apakah matlamat wawasan 2020? 2. Terangkan cabaran ke-3 dan ke-5 dalam Wawasan 2020. 3. Sebagai pengerusi Kelab Persatuan Bahasa Melayu, apakah program yang akan anda rancangkan untuk mewujudkan masyarakat berbudaya penyayang dalam kalangan warga sekolah anda? |
Refleksi | Semua pelajar dapat menyelesaikan latihan yang diberikan dengan baik. |
No comments:
Post a Comment