ISNIN-4 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 04/07/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | LATIHAN BAB 6 ( OBJEKTIF ) |
Kaedah/Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 04/07/2011 |
MASA: 09.45-10.20pg | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Khulu’ dan Nusyuz |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Khulu’ dan Nusyuz ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan rukun Khulu’ ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat khulu’ ARAS 4:Pelajar dapat menjelaskan perbuatan yang dikira sebagai nusyuz ARAS 5:Pelajar dapat menghuraikan tindakan suami terhadap isteri yang nusyuz | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 04/07/11( 12.05-12.40t/hr ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Syarat-syarat Perjanjian Malaysia 1963 |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mencirikan |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama untuk kemajuan bersama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan syarat-syarat Perjanjian Malaysia 1963 |
SELASA-5 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 05/07/11( 09.45-10.20pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | LATIHAN BAB 6 ( ESEI ) |
Kaedah/Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 05/06/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | LATIHAN BAB 6 ( OBJEKTIF ) |
Kaedah/Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
RABU-6 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/07/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | LATIHAN BAB 6 ( OBJEKTIF ) |
Kaedah/Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/07/11( 10.55-11.30pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | LATIHAN BAB 6 ( ESEI ) |
Kaedah/Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 06/07/2011 |
MASA: 11.30-12.40t/hr | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Khulu’ dan Nusyuz |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Khulu’ dan Nusyuz ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan rukun Khulu’ ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat khulu’ ARAS 4:Pelajar dapat menjelaskan perbuatan yang dikira sebagai nusyuz ARAS 5:Pelajar dapat menghuraikan tindakan suami terhadap isteri yang nusyuz | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
KHAMIS-7 JULAI 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 07/07/2011 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Zihar dan Li’an |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan pengertian Zihar dan Li’an ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan kesan zihar dan li’an ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan kafarah zihar ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan hikmah disyariatkan Li’an | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 07/07/11( 09.45-10.55pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | LATIHAN BAB 6 ( ESEI ) |
Kaedah/Aktiviti |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 07/07/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Bab 7 : Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara Malaysia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan nota |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kebebasan di sisi undang-undang |
Konsep/Istilah | Demokrasi |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri umum sistem demokrasi berparlimen. |
JUMAAT-8 JULAI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 08/07/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Zihar dan Li’an |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan pengertian Zihar dan Li’an ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan kesan zihar dan li’an ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan kafarah zihar ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan hikmah disyariatkan Li’an | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 08/07/11( 10.40-11.40pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Bab 7 : Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara Malaysia
|
Objektif | Menyatakan ciri-ciri sistem demokrasi berparlimen |
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan nota |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kebebasan di sisi undang-undang |
Konsep/Istilah | Demokrasi |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri umum sistem demokrasi berparlimen. |
No comments:
Post a Comment