ISNIN-11 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 11/07/11( 08.15-09.25pg ) | |
Kelas | 5K4 | |
Tajuk | Bab 7 : Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara Malaysia
| |
Objektif | Menjelaskan maksud, konsep, keluhuran, kepentingan dan cara-cara pindaan perlembagaan. | |
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan nota | |
Kbkk | menganalisis | |
Nilai/Unsur patriotisme | kebebasan di sisi undang-undang | |
Konsep/Istilah | 1. Demokrasi 2. Perlembagaan | |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud, konsep, kepentingan dan cara-cara pindaan perlembagaan. | |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 11/07/2011 |
MASA: 09.45-10.20pg | BAHAGIAN: Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Ra’ |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan bahagian Ra’ ARAS 2:Pelajar dapat menyatakan pengertian Ra’ Tafkhim ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan lima keadaan Ra’ Tafkhim | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 60% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 11/07/11( 12.05-12.40t/hr ) | |
Kelas | 5K3 | |
Tajuk | Bab 7 : Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara Malaysia
| |
Objektif | Menyatakan ciri-ciri sistem demokrasi berparlimen | |
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan nota | |
Kbkk | menganalisis | |
Nilai/Unsur patriotisme | kebebasan di sisi undang-undang | |
Konsep/Istilah | Demokrasi | |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri umum sistem demokrasi berparlimen. | |
SELASA-12 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/07/11( 09.45-10.20pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Kuasa Pemerintahan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbezaan setiap konsep. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/07/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Bab 7 : Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara Malaysia
|
Objektif | Menjelaskan maksud, konsep, keluhuran, kepentingan dan cara-cara pindaan perlembagaan. |
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan nota |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kebebasan di sisi undang-undang |
Konsep/Istilah | 1. Demokrasi 2. Perlembagaan |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud, konsep, kepentingan dan cara-cara pindaan perlembagaan. |
RABU-13 JLAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/07/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Bab 7 : Sistem pemerintahan dan pentadbiran Negara Malaysia
|
Objektif | Menjelaskan maksud, konsep, keluhuran, kepentingan dan cara-cara pindaan perlembagaan. |
Kaedah/Aktiviti | penerangan dan nota |
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kebebasan di sisi undang-undang |
Konsep/Istilah | 1. Demokrasi 2. Perlembagaan |
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud, konsep, kepentingan dan cara-cara pindaan perlembagaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/07/11( 10.55-11.30pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Kuasa Pemerintahan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbezaan setiap konsep. |
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 13/07/2011 |
MASA: 11.30-12.40t/hr | BAHAGIAN: Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Ra’ |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan bahagian Ra’ ARAS 2:Pelajar dapat menyatakan pengertian Ra’ Tafkhim ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan lima keadaan Ra’ Tafkhim | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
KHAMIS-14 JULAI 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 14/07/2011 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Hukum Ra’ (LATIHAN) |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat mengemukakan contoh-contoh Hukum Ra’ Tafkhim berdasarkan buku teks | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/07/11( 09.45-10.55pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Kuasa Pemerintahan
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbezaan setiap konsep. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/07/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Kuasa Pemerintahan ( SAMBUNGAN )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbezaan setiap konsep. |
JUMAAT-15 JULAI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 15/07/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Hukum Ra’ ( LATIHAN ) |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat mengemukakan contoh-contoh Hukum Ra’ Tafkhim berdasarkan buku teks | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/07/11( 10.40-11.40pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Kuasa Pemerintahan ( SAMBUNGAN )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menganalisis |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan perbezaan setiap konsep. |
No comments:
Post a Comment