Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/06/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia |
Objektif | 1. Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Sabah, Sarawak dan Brunei |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menjelaskan |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
2. tuntutan perkara 20 3. hak wilayah asingan |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan reaksi Negara sabah,Sarawak dan Brunei terhadap pembentukan Malaysia |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 20/06/2011 |
MASA: 09.45-10.20pg | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Nur dan Hidayah Allah |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat membaca ayat 35 Surah an-Nur dengan fasih dan lancar ARAS 2:Pelajar dapat menyatakan pengertian intisari ayat secara ringkas ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pengertian hidayah ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis hidayah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/06/11( 12.05-12.40t/hr ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia |
Objektif | 1. Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Sabah, Sarawak dan Brunei |
Kaedah/Aktiviti | nota dan penerangan |
Kbkk | menjelaskan |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
2. tuntutan perkara 20 3. hak wilayah asingan |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan reaksi Negara sabah,Sarawak dan Brunei terhadap pembentukan Malaysia |
SELASA-21 JUN 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/06/11( 09.45-10.20pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. |
Objektif | 1. menjelaskan tindakbalas Indonesia dan Filipina terhadap isu pembentukan Malaysia |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/06/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia |
Objektif | 1. Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Sabah, Sarawak dan Brunei |
Kaedah/Aktiviti | nota dan penerangan |
Kbkk | menjelaskan |
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama |
Konsep/Istilah |
2. tuntutan perkara 20 3. hak wilayah asingan |
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan reaksi Negara Sabah,Sarawak dan Brunei terhadap pembentukan Malaysia |
RABU-22 JUN 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/06/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah | ||
Tarikh | 22/06/11( 10.55-11.30pg ) | ||
Kelas | 5S3 | ||
Tajuk | Reaksi luar negeri terhadap pembentukan Malaysia. | ||
Objektif |
| ||
Kaedah/Aktiviti |
| ||
Kbkk |
| ||
Nilai/Unsur patriotisme |
| ||
Konsep/Istilah |
| ||
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. | ||
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 22/06/2011 |
MASA: 11.30-12.40t/hr | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Nur dan Hidayah Allah |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat membaca ayat 35 Surah an-Nur dengan fasih dan lancar ARAS 2:Pelajar dapat menyatakan pengertian intisari ayat secara ringkas ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pengertian hidayah ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis hidayah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
KHAMIS-23 JUN 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 23/06/2011 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Nur dan Hidayah Allah (sambungan) |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan golongan yang akan mendapat hidayah ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan kepentingan hidayah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan cara untuk mendapatkan hidayah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/06/11( 09.45-10.55pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Langkah- langkah pembentukan Malaysia dan Perjanjian Malaysia 1963. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | 1. penerangan 2. sumbang saran |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama untuk kemajuan bersama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyusun langkah- langkah pembentukan Malaysia. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/06/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Langkah- langkah pembentukan Malaysia dan Perjanjian Malaysia 1963. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | 1. penerangan 2. sumbang saran |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama untuk kemajuan bersama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyusun langkah- langkah pembentukan Malaysia. |
JUMAAT-24 JUN 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 24/06/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Nur dan Hidayah Allah (sambungan) |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan golongan yang akan mendapat hidayah ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan kepentingan hidayah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan cara untuk mendapatkan hidayah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/06/11( 10.40-11.40pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Langkah- langkah pembentukan Malaysia dan Perjanjian Malaysia 1963. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti | 1. penerangan 2. sumbang saran |
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | kerjasama untuk kemajuan bersama |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyusun langkah- langkah pembentukan Malaysia. |
No comments:
Post a Comment