RPT P.ISLAM

Friday, June 24, 2011

MINGGU 24

ISNIN-13 JUN 2011

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

13/06/11( 08.15-09.25 )

Kelas

5S3

Tajuk

Bab 6: Pengukuhan negara dan bangsa Malaysia.

  • Cadangan ke arah pembentukan Malaysia

Objektif

Menghuraikan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

Kaedah/Aktiviti

  1. Penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

Menyenaraikan

Nilai/Unsur patriotisme

sedia menerima pandangan orang lain/berfikiran terbuka

Konsep/Istilah

Gagasan Malaysia.

Refleksi

Pelajar dapat menghuraikan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4

TARIKH: 13/06/2011

MASA: 10.55-12.05t/hr

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,hafazan

TAJUK: kod Ting.4 & 5

BBM: buku PAFA, boring penilaian PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan setiap kod yang dihafaz dengan baik

REFLEKSI KENDIRI:

- kelas berjalan dengan lancar.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

13/06/11( 12.05-12.40 )

Kelas

5K4

Tajuk

Bab 6: Pengukuhan negara dan bangsa Malaysia.

  • Cadangan ke arah pembentukan Malaysia

Objektif

1. Menghuraikan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

Kaedah/Aktiviti

  1. Penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

Menyenaraikan

Nilai/Unsur patriotisme

sedia menerima pandangan orang lain/berfikiran terbuka

Konsep/Istilah

Gagasan Malaysia.

Refleksi

Pelajar dapat menghuraikan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

SELASA-14 JUN 2011

TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV

TARIKH: 14/06/2011

MASA: 10.55-12.05t/hr

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,hafazan

TAJUK: kod Ting.4 & 5

BBM: buku PAFA, boring penilaian PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan setiap kod yang dihafaz dengan baik

REFLEKSI KENDIRI:

- kelas berjalan dengan lancar.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

14/06/11( 10.55-12.05 )

Kelas

5K3

Tajuk

Bab 6: Pengukuhan negara dan bangsa Malaysia.

  • Cadangan ke arah pembentukan Malaysia

Objektif

Menghuraikan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

Kaedah/Aktiviti

  1. Penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

Menyenaraikan

Nilai/Unsur patriotisme

sedia menerima pandangan orang lain/berfikiran terbuka

Konsep/Istilah

Gagasan Malaysia.

Refleksi

Pelajar dapat menghuraikan cadangan-cadangan ke arah pembentukan Malaysia.

RABU-15 JUN 2011

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

15/06/11( 09.45-10.55 )

Kelas

5K4

Tajuk

Faktor-faktor pembentukan Malaysia

Objektif

Menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia

Kaedah/Aktiviti

1. penerangan

2. soal jawab

3. sumbang saran

Kbkk

menjelaskan

Nilai/Unsur patriotisme

1. kerjasama

2. perpaduan

Konsep/Istilah

  1. dekolonisasi
  2. kependudukan

Refleksi

Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

15/06/11( 11.30-12.40 )

Kelas

5S3

Tajuk

Faktor-faktor pembentukan Malaysia

Objektif

  1. Menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia

Kaedah/Aktiviti

1. penerangan

2. soal jawab

3. sumbang saran

Kbkk

menjelaskan

Nilai/Unsur patriotisme

1. Kerjasama

2. perpaduan

Konsep/Istilah

1. Dekolonisasi

2. kependudukan

Refleksi

Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia

KHAMIS-16 JUN 2011

TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV

TARIKH: 16/06/2011

MASA: 08.15-09.25pg

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,hafazan

TAJUK: kod Ting.4 & 5

BBM: buku PAFA, boring penilaian PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan setiap kod yang dihafaz dengan baik

REFLEKSI KENDIRI:

- kelas berjalan dengan lancar.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

16/06/11( 10.55-11.30 )

Kelas

5S3

Tajuk

Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia

Objektif

Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Persekutuan Tanah Melayu dan Singapura

Kaedah/Aktiviti

nota dan penerangan

Kbkk

menjelaskan

Nilai/Unsur patriotisme

kerjasama

Konsep/Istilah

  1. referendum

2. tuntutan perkara 20

3. hak wilayah asingan

Refleksi

Pengajaran berjalan lancar.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

16/06/11( 12.05-12.40 )

Kelas

5K3

Tajuk

Faktor-faktor pembentukan Malaysia

Objektif

Menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia

Kaedah/Aktiviti

1. penerangan

2. soal jawab

3. sumbang saran

Kbkk

Menjelaskan

Nilai/Unsur patriotisme

1. Kerjasama

2. perpaduan

Konsep/Istilah

1. Dekolonisasi

2. kependudukan

Refleksi

Pelajar dapat menjelaskan faktor-faktor ekonomi, politik dan sosial yang mempengaruhi pembentukan Malaysia

JUMAAT-17 JUN 2011

TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4

TARIKH: 17/06/2011

MASA: 07.05-08.15pg

BAHAGIAN: PAFA

AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,hafazan

TAJUK: kod Ting.4 & 5

BBM: buku PAFA, boring penilaian PAFA

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan setiap kod yang dihafaz dengan baik

REFLEKSI KENDIRI:

- kelas berjalan dengan lancar.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

17/06/11( 08.15-09.25 )

Kelas

5K3

Tajuk

Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia

Objektif

Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Persekutuan Tanah Melayu dan Singapura

Kaedah/Aktiviti

nota dan penerangan

Kbkk

menjelaskan

Nilai/Unsur patriotisme

kerjasama

Konsep/Istilah

  1. referendum

2. tuntutan perkara 20

3. hak wilayah asingan

Refleksi

Pengajaran berjalan lancar.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

17/06/11( 10.40-11.40 )

Kelas

5K4

Tajuk

Reaksi dalam negeri terhadap pembentukan Malaysia

Objektif

Menjelaskan reaksi negara yang dicadangkan dalam pembentukan Malaysia iaitu Persekutuan Tanah Melayu dan Singapura

Kaedah/Aktiviti

nota dan penerangan

Kbkk

menjelaskan

Nilai/Unsur patriotisme

kerjasama

Konsep/Istilah

  1. referendum

2. tuntutan perkara 20

3. hak wilayah asingan

Refleksi

Pengajaran berjalan lancar.

No comments:

Post a Comment