ISNIN-10 JANUARI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/01/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Filipina dan Burma sebelum dan semasa penjajahan Barat |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 10/01/2011 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Layanan Baik Terhadap Orang Bukan Islam |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan intisari ayat 6 dari surah at-taubah ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan kepentingan memberi layanan baik terhadap orang bukan islam ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan strategi dakwah kepada orang bukan islam ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan sifat-sifat seorang pendakwah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberi kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/01/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Filipina sebelum dan semasa penjajahan Barat |
SELASA-11 JANUARI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 11/01/2011 |
MASA: 09.45-10.55PG | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran(sambungan) |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Layanan Baik Terhadap Orang Bukan Islam |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan intisari ayat 6 dari surah at-taubah ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan kepentingan memberi layanan baik terhadap orang bukan islam ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan strategi dakwah kepada orang bukan islam ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan sifat-sifat seorang pendakwah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Pelajar mampu menghuraikan sifat-sifat yang perlu ada pada setiap pendakwah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/01/11( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Perubahan sistem politik
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Filipina dan Burma sebelum dan semasa penjajahan Barat |
RABU-12 JANUARI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/01/11( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Perubahan Sistem Politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Burma, Indonesia dan Indochina sebelum dan semasa penjajahan Barat |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/01/11( 11.30-12.40 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Perubahan Sistem Politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Indonesia, Indochina dan Thailand sebelum dan semasa penjajahan Barat |
KHAMIS-13 JANUARI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 13/01/2011 |
MASA: 08.15-09.45PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,bacaan ayat secara individu dan berkumpulan | TAJUK: Perkahwinan dan Hikmahnya |
BBM: buku teks | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian perkahwinan ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan tujuan perkahwinan ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan hukum nikah satu persatu ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan hikmah perkahwinan dalam Islam | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/01/11( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Perubahan Sistem Politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Berpandukan buku teks, pelajar dapat menyenaraikan anggota bagi setiap negeri Selat, Melayu Bersekutu dan Melayu Tidak Bersekutu di Tanah Melayu. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/01/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Perubahan Sistem Politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Indonesia sebelum dan semasa penjajahan Barat |
JUMAAT-14 JANUARI 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 14/01/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Perkahwinan dan Hikmahnya |
BBM: buku teks, nota guru | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian perkahwinan ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan tujuan perkahwinan ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan hukum nikah satu persatu ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan hikmah perkahwinan dalam Islam | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/01/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Perubahan Sistem Politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Tanah Melayu, Indochina dan Thailand sebelum dan semasa penjajahan Barat |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/01/11( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Perubahan Sistem Politik |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Berpandukan buku teks, pelajar dapat menyenaraikan anggota bagi setiap negeri Selat, Melayu Bersekutu dan Melayu Tidak Bersekutu di Tanah Melayu. |
No comments:
Post a Comment