ISNIN-17 JANUARI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/01/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Nasionalisme di Asia Tenggara
- Faktor-faktor kemunculan Nasionalisme di Asia Tenggara |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang P&P berlangsung. |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 17/01/2011 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Aqidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Martabat Iman |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan konsep Iman ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan cirri-ciri orang yang bertambah Iman ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab Iman boleh bertambah dan berkurang ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan kebaikan Iman bertambah dan berkurang | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/01/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Nasionalisme di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang P&P berlangsung. |
SELASA-18 JANUARI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 18/01/2011 |
MASA: 09.45-10.55PG | BAHAGIAN: Aqidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Martabat Iman |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan konsep Iman ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan ciri-ciri orang yang bertambah Iman ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab Iman boleh bertambah dan berkurang ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan kebaikan Iman bertambah dan berkurang | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/01/11( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Nasionalisme di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang P&P berlangsung. Namun terdapat beberapa orang pelajar yang tidak memberi perhatian ketika guru mengajar. |
RABU-19 JANUARI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/01/11( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/01/11( 11.30-12.40 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua. |
KHAMIS-20 JANUARI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 20/01/2011 |
MASA: 08.15-09.45PG | BAHAGIAN: Akhlak |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab | TAJUK: Adab Bermusafir |
BBM: buku teks, nota guru | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud musafir ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan hukum musafir satu persatu ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan adab-adab bermusafir ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan kesan meninggalkan adab bermusafir | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/01/11( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/01/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua. |
JUMAAT-21 JANUARI 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 21/01/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Akhlak |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Adab Musafir |
BBM: buku teks, nota guru | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud musafir ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan hukum musafir satu persatu ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan adab-adab bermusafir ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan kesan meninggalkan adab bermusafir | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/01/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/01/11( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep |
No comments:
Post a Comment