ISNIN – 8 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 08/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Adab Terhadap Ibu
Bapa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan
jasa-jasa ibu bapa
ARAS 2: Pelajar dapat
menjelaskan cara menghormati ibu bapa
ARAS 3: Pelajardapat
menerangkan cara mentaati ibu bapa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 08/09/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Adab
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Adab Berpidato
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud pidato
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan cirri-ciri pidato
yang baik
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan adab berpidato
ARAS 4:Pelajar dapat member pendapat akibat tidak
beradab semasa berpidato
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 08/09/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN: Adab
|
AKTIVITI : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Adab Berpidato
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud pidato
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan cirri-ciri pidato
yang baik
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan adab berpidato
ARAS 4:Pelajar dapat member pendapat akibat tidak
beradab semasa berpidato
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
SELASA – 9 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 09/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Kewajipan Menuttup
Aurat
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan
hokum menutup aurat
ARAS 2: Pelajar dapat
menjelaskan had aurat lelaki & perempuan
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan sebab mengapa dituntut menutup aurat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 09/09/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Adab
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Adab Membaca Al-Quran
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud al-Quran
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan adab membaca
al-Quran
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan implikasi
mengabaikan adab membaca al-Quran
ARAS 4: Pelajar dapat menerangkan hikmah beradab
membaca al-Quran
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 85% Pelajar
dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 10 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 10/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Adab Terhadap Ibu
Bapa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan
jasa-jasa ibu bapa
ARAS 2: Pelajar dapat
menjelaskan cara menghormati ibu bapa
ARAS 3: Pelajardapat
menerangkan cara mentaati ibu bapa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 10/09/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Pembukaan Kota Mekah(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan langkah
rasulullah selepas Pembukaan Kota Mekah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan factor kejayaan Pembukaan
Kota Mekah
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kesan Pembukaan
Kota Mekah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 10/09/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Adab
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Adab Membaca Al-Quran
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud al-Quran
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan adab membaca
al-Quran
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan implikasi
mengabaikan adab membaca al-Quran
ARAS 4: Pelajar dapat menerangkan hikmah beradab
membaca al-Quran
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-90% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
KHAMIS – 11 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 11/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Kewajipan Menuttup
Aurat
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan
hokum menutup aurat
ARAS 2: Pelajar dapat
menjelaskan had aurat lelaki & perempuan
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan sebab mengapa dituntut menutup aurat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 11/09/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 4:Bilal bin Rabah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan riwayat hidup Bilal
bin Rabah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan sumbangan Bilal
bin Rabah
ARAS 3: Pelajar dapat memberi pendapat tentang teladan
daripada sifat Bilal bin Rabah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-80% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
JUMAAT – 12 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 12/09/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Pembukaan Kota Mekah(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan langkah
rasulullah selepas Pembukaan Kota Mekah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan factor kejayaan Pembukaan
Kota Mekah
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kesan Pembukaan
Kota Mekah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat memahami
tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 12/09/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 4:Bilal bin Rabah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan riwayat hidup Bilal
bin Rabah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan sumbangan Bilal
bin Rabah
ARAS 3: Pelajar dapat memberi pendapat tentang teladan
daripada sifat Bilal bin Rabah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
No comments:
Post a Comment