ISNIN – 1 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 01/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Wuduk
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz
niat wuduk
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk
cara berwuduk dengan betul
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 01/09/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Pembukaan Kota Mekah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan latar belakang Pembukaan
Kota Mekah secara ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan peristiwa Pembukaan
Kota Mekah
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan strategi rasulullah
yang membawa kepada Pembukaan
Kota Mekah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 01/09/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Pembukaan Kota Mekah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan latar belakang Pembukaan
Kota Mekah secara ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan peristiwa Pembukaan
Kota Mekah
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan strategi rasulullah
yang membawa kepada Pembukaan
Kota Mekah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
SELASA – 2 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 02/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Solat Jenazah
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca
doa bagi mayat selepas takbir (ketiga)
ARAS 2: Pelajar dapat membaca
doa bagi mayat selepas takbir (keempat)
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 02/09/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 1: Konsep Solat Jumaat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Solat Jumaat
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan syarat wajib
solat jumaat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan syarat sah solat
jumaat
ARAS 4: Pelajar dapat memberi pendapat hikmah solat
jumaat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% Pelajar
dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 3 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 03/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Wuduk
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz
niat wuduk
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk
cara berwuduk dengan betul
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 03/09/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Unit 12:Kesan Beriman kepada Hari Akhirat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan kesan beriman
kepada Hari Akhirat
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan cirri-ciri orang
yang beriman kepada Hari Akhirat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan langkah
meningkatkan iman kepada Hari Akhirat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 03/09/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 1: Konsep Solat Jumaat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Solat Jumaat
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan syarat wajib
solat jumaat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan syarat sah solat
jumaat
ARAS 4: Pelajar dapat memberi pendapat hikmah solat
jumaat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
KHAMIS – 4 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 04/09/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Solat Jenazah
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca
doa bagi mayat selepas takbir (ketiga)
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz
doa bagi mayat selepas takbir (keempat)
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 04/09/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 2: Khutbah Jumaat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Khutbah
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan syarat sah
khutbah jumaat
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan rukun khutbah
ARAS 4: Pelajar dapat menjelaskan sunat-sunat
khutbah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-80% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
JUMAAT – 5 SEPTEMBER 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 05/09/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Unit 12:Kesan Beriman kepada Hari Akhirat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan kesan beriman
kepada Hari Akhirat
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan cirri-ciri orang
yang beriman kepada Hari Akhirat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan langkah
meningkatkan iman kepada Hari Akhirat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat memahami
tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 05/09/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 2: Khutbah Jumaat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Khutbah
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan syarat sah
khutbah jumaat
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan rukun khutbah
ARAS 4: Pelajar dapat menjelaskan sunat-sunat
khutbah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
No comments:
Post a Comment