ISNIN – 25 OGOS 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 25/08/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Wuduk
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz
niat wuduk
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk
cara berwuduk dengan betul
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 25/08/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Menunaikan Kewajipan Solat Jumaat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 9-11Surah
al-Jumuah dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan perintah Allah
yang terkandung dalam ayat
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hikmah bekerja selepas
solat jumaat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 25/08/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Menunaikan Kewajipan Solat Jumaat
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 9-11Surah
al-Jumuah dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan perintah Allah
yang terkandung dalam ayat
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hikmah bekerja selepas
solat jumaat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
SELASA – 26 OGOS 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 26/08/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Solat Jenazah
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca
doa bagi mayat selepas takbir (ketiga)
ARAS 2: Pelajar dapat membaca
doa bagi mayat selepas takbir (keempat)
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 26/08/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Keagungan & Kekuasaan Allah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca aya 255 Surah
al-Baqarah dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan maksud ayat secara
ringkas
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan hikmah ciptaan
Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% Pelajar
dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 27 OGOS 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 27/08/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Wuduk
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz
niat wuduk
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk
cara berwuduk dengan betul
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 27/08/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Menunaikan Kewajipan Solat Jumaat(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan kepentingan
solat jumaat dalam pembangunan umat
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan sebab dituntut
segera menunaikan solat jumaat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kesan solat dalam
kehidupan seharian
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 27/08/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Keagungan & Kekuasaan Allah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca aya 255 Surah
al-Baqarah dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan maksud ayat secara
ringkas
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan hikmah ciptaan
Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
KHAMIS – 28 OGOS 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 28/08/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Solat Jenazah
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca
doa bagi mayat selepas takbir (ketiga)
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz
doa bagi mayat selepas takbir (keempat)
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 28/08/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Rukun Iman Teras Akidah Islam
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan Konsep Rukun Iman
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan Rukun Iman dengan
lebih terperinci
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan hikmah percaya
rukun iman
ARAS 4: Pelajar dapat member pendapat akibat tidak
percaya rukun iman
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-80% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
JUMAAT – 29 OGOS 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 29/08/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Menunaikan Kewajipan Solat Jumaat(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan kepentingan
solat jumaat dalam pembangunan umat
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan sebab dituntut
segera menunaikan solat jumaat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kesan solat dalam
kehidupan seharian
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat memahami
tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 29/08/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Rukun Iman Teras Akidah Islam
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan Konsep Rukun Iman
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan Rukun Iman dengan
lebih terperinci
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan hikmah percaya
rukun iman
ARAS 4: Pelajar dapat member pendapat akibat tidak
percaya rukun iman
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
No comments:
Post a Comment