ISNIN-18 APRIL 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/04/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan cara-cara orang Melayu menentang Malayan Union. |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 18/04/2011 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Ahli Sunnah wal-Jamaah |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Ahli Sunnah wal-Jamaah ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan pegangan akidah Ahli Sunnah wal-Jamaah ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pandangan Ahli Sunnah wal-Jamaah dalam isu al-quran, melihat Allah, pelaku dosa besar dan tentang iman. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan kepentingan berpegang dengan Ahli Sunnah wal-Jamaah. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 18/04/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan cara-cara orang Melayu menentang Malayan Union. |
SELASA-19 APRIL 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 19/04/2011 |
MASA: 09.45-10.55PG | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Ahli Sunnah wal-Jamaah |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Ahli Sunnah wal-Jamaah ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan pegangan akidah Ahli Sunnah wal-Jamaah ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pandangan Ahli Sunnah wal-Jamaah dalam isu al-quran, melihat Allah, pelaku dosa besar dan tentang iman. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan kepentingan berpegang dengan Ahli Sunnah wal-Jamaah. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/04/11( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan cara-cara orang Melayu menentang Malayan Union. |
RABU-20 APRIL 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/04/11( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P berjalan dengan baik. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 20/04/11( 11.30-12.40 ) | |
Kelas | 5S3 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk |
| |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | P&P berjalan dengan baik. |
KHAMIS-21 APRIL 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 21/04/2011 |
MASA: 08.15-09.45PG | BAHAGIAN: sirah dan tamadun Islam |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Perkembangan Pendidikan pada zaman Kerajaan Abbasiyah |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan institusi pendidikan pada zaman Kerajaan Abbasiyah ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan factor-faktor perkembangan pendidikan pada zaman Kerajaan Abbasiyah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan bidang ilmu yang diterokai pada zaman Kerajaan Abbasiyah. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan kesan perkembangan ilmu pada zaman Kerajaan Abbasiyah. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/04/11( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif p&p tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/04/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P berjalan dengan baik. |
JUMAAT-22 APRIL 2011
GOOD FRIDAY |
No comments:
Post a Comment