ISNIN – 10 MAC 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 10/03/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Beristinjak
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyenaraikan benda-benda yang boleh digunakan untuk beristinjak
ARAS 2: Pelajar dapat
menjelaskan cara beristinjak menggunakan air
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan cara beristinjak menggunakan batu dan benda kesat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 10/03/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Memanfaatkan
Anugerah Allah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 179 Surah
al-A’raf dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan 4 nikmar kurniaan
Allah & fungsinya
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan cirri-ciri ahli
Syurga & Neraka
ARAS 4: Pelajar dapat member contoh penyalahgunaan
nikmat Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 10/03/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Memanfaatkan
Anugerah Allah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 179 Surah
al-A’raf dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan 4 nikmar kurniaan
Allah & fungsinya
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan cirri-ciri ahli
Syurga & Neraka
ARAS 4: Pelajar dapat member contoh penyalahgunaan
nikmat Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
SELASA – 11 MAC 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 11/03/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Puasa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menjelaskan perkara-perkara yang membatalkan puasa
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan
hikmah berpuasa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 11/03/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Berbudi & Berbakti Cara Hidup Mukmin
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 83 Surah
al-Baqarah dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan perintah Allah
yang terkandung dalam ayat bacaan
ARAS 3: Pelajar dapat memberi pendapat tentang adab-adab
berkomunikasi
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% Pelajar
dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 12 MAC 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 12/03/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Beristinjak
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyenaraikan benda-benda yang boleh digunakan untuk beristinjak
ARAS 2: Pelajar dapat
menjelaskan cara beristinjak menggunakan air
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan
cara beristinjak menggunakan batu dan benda kesat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 12/03/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Amalan Mukmin Cemerlang
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud hadis secara
ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan amalan yang
mendapat pembelaan & pendakwaan
al-Quran
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kelebihan amalan
mukmin cemerlang
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 12/03/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Berbudi & Berbakti Cara Hidup Mukmin
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 83 Surah al-Baqarah
dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan perintah Allah
yang terkandung dalam ayat bacaan
ARAS 3: Pelajar dapat memberi pendapat tentang
adab-adab berkomunikasi
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
KHAMIS – 13 MAC 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 13/03/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Puasa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menjelaskan perkara-perkara yang membatalkan puasa
ARAS 2: Pelajar dapat
menerangkan hikmah berpuasa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 13/03/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Al-Quran & Hadis Panduan Hidup Mukmin
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud hadis secara
ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan konsep berpegang
teguh dengan ajaran al-Quran & Hadis
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan akibat menolak
& mempersendakan ajaran al-Quran &
Hadis
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-80% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
JUMAAT – 14 MAC 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 14/03/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Amalan Mukmin Cemerlang
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud hadis secara
ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan amalan yang
mendapat pembelaan & pendakwaan
al-Quran
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kelebihan amalan
mukmin cemerlang
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat memahami
tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 14/03/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN: Hadis
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Al-Quran & Hadis Panduan Hidup Mukmin
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud hadis secara
ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan konsep berpegang
teguh dengan ajaran al-Quran & Hadis
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan akibat menolak
& mempersendakan ajaran al-Quran &
Hadis
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
No comments:
Post a Comment