ISNIN – 16 JUN 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 16/06/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Rukun Iman
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan
Rukun Iman mengikut urutan
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan
cara beriman kepada Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 16/06/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Solat Aidilfitri
& Aidiladha
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Solat Aidilfitri & Aidiladha
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan amalan sebelum
Solat Aidilfitri & Aidiladha
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan khutbah Aidilfitri & Aidiladha
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 16/06/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Solat Aidilfitri
& Aidiladha
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Solat Aidilfitri & Aidiladha
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan amalan sebelum
Solat Aidilfitri & Aidiladha
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan khutbah Aidilfitri & Aidiladha
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 90% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
SELASA – 17 JUN 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 17/06/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Adab Terhadap Ibu
Bapa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan
jasa & pengorbanan ibu bapa
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan
cara menghormati ibu bapa
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan cara mentaati ibu bapa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 17/06/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Adab
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Adab Menjaga Fitrah Lelaki & Perempuan
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan adab pergaulan
antara sesama lelaki,sesama perempuan &
antara lelaki & perempuan
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan akibat menyalahi
fitrah kelakian & keperempuanan
ARAS 3: Pelajar dapat memberi pendapat tentang
faktor-faktor melanggar fitrah kejadian
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 85% Pelajar
dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 18 JUN 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 18/06/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Rukun Iman
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan
Rukun Iman mengikut urutan
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan
cara beriman kepada Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 18/06/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Bercerita
|
TAJUK: Rasul-rasul Ulul
Azmi
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Ulul Azmi
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan cirri-ciri Rasul
Ulul Azmi
ARAS 3: Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
cabaran yang dihadapi rasul Ulul Azmi
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 18/06/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Hafazan
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Surah al-Baqarah ayat 1-5
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca Surah al-Baqarah ayat
1-5 dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz Surah al-Baqarah
ayat 1-5 dengan baik
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Keseluruhannya pelajar kelas ini dapat menguasai
kemahiran membaca al-Quran dengan baik.
|
KHAMIS – 19 JUN 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 19/06/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Adab Terhadap Ibu
Bapa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan
jasa & pengorbanan ibu bapa
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan
cara menghormati ibu bapa
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan cara mentaati ibu bapa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 19/06/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Hafazan
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Surah al-Baqarah ayat 1-5
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca Surah al-Baqarah ayat
1-5 dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz Surah al-Baqarah
ayat 1-5 dengan baik
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Terdapat beberapa orang pelajar yang belum dapat
menguasai kemahiran membaca al-Quran dengan baik.
|
JUMAAT – 20 JUN 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 20/06/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Rasul-rasul Ulul
Azmi
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Ulul Azmi
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan cirri-ciri Rasul
Ulul Azmi
ARAS 3: Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
cabaran yang dihadapi rasul Ulul Azmi
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 20/06/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN:Hafazan
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Surah al-Baqarah ayat 1-5
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca Surah al-Baqarah ayat
1-5 dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz Surah al-Baqarah
ayat 1-5 dengan baik
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Terdapat beberapa orang pelajar yang belum dapat
menguasai kemahiran membaca al-Quran dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment