ISNIN – 14 APRIL 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 14/04/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Adab Terhadap Ibu
Bapa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyenaraikan jasa & pengorbanan ibu bapa
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan
cara menghormati ibu bapa
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan
cara mentaati ibu bapa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 14/04/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 2:Hari Kiamat
Satu Kebenaran
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pembahagian Kiamat
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan hikmah Allah
mengadakan Hari Kiamat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan tanda-tanda Kiamat
ARAS 4: Pelajar dapat menceritakan gambaran semasa
berlakunya Kiamat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 14/04/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Unit 2:Hari Kiamat
Satu Kebenaran
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pembahagian Kiamat
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan hikmah Allah
mengadakan Hari Kiamat
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan tanda-tanda Kiamat
ARAS 4: Pelajar dapat menceritakan gambaran semasa
berlakunya Kiamat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
SELASA – 15 APRIL 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 15/04/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Ihsan
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyatakan konsep Ihsan
ARAS 2: Pelajar dapat
menerangkan maksud ihsan dalam ibadat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 15/04/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Konsep Muslim & Mukmin(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Muslim &
Mukmin
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan cara menjadi
Muslim & Mukmin yang sejati
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan Konsep Ihsan dalam
kehidupan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% Pelajar
dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 16 APRIL 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 16/04/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Adab Terhadap Ibu
Bapa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan
jasa & pengorbanan ibu bapa
ARAS 2: Pelajar dapat
menerangkan cara menghormati ibu bapa
ARAS 3: Pelajar dapat
menjelaskan cara mentaati ibu bapa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 16/04/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Unit 1:Piagam Madinah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Piagam
Madinah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan peristiwa sebelum
penggubalan Piagam Madinah
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kandungan Piagam
Madinah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 16/04/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Konsep Muslim & Mukmin(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Muslim &
Mukmin
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan cara menjadi
Muslim & Mukmin yang sejati
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan Konsep Ihsan dalam
kehidupan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
KHAMIS – 17 APRIL 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 17/04/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Ihsan
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyatakan konsep Ihsan
ARAS 2: Pelajar dapat
menerangkan maksud ihsan dalam ibadat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 17/04/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Wuduk
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Wuduk
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan Rukun Wuduk
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan perkara yang
membatalkan Wuduk
ARAS 4: Pelajar dapat menjelaskan perkara makruh
ketika berwuduk
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
JUMAAT – 18 APRIL 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 18/04/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Unit 1:Piagam Madinah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Piagam
Madinah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan peristiwa sebelum penggubalan
Piagam Madinah
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan kandungan Piagam
Madinah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 18/04/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Wuduk
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Wuduk
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan Rukun Wuduk
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan perkara yang
membatalkan Wuduk
ARAS 4: Pelajar dapat menjelaskan perkara makruh
ketika berwuduk
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-90% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
No comments:
Post a Comment