ISNIN – 31 MAC 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 31/03/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Membersihkan
Anggota Bdan,Pakaian,Tempat daripada Najis
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyenaraikan pembahagian najis
ARAS 2: Pelajar dapat
menyatakan contoh setiap pembahagian najis
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan cara membersihkan najis ringan,sederhana,berat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 31/03/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Solat Sunat Tahajud
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Solat Sunat Tahajud
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan cara menunaikan Solat Sunat Tahajud
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan hikmah Solat Sunat Tahajud
ARAS 4: Pelajar dapat membezakan antara Solat Sunat Tahajud dengan Solat Hajat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 31/03/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Solat Sunat Tahajud
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Solat Sunat Tahajud
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan cara menunaikan Solat Sunat Tahajud
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan hikmah Solat Sunat Tahajud
ARAS 4: Pelajar dapat membezakan antara Solat Sunat Tahajud dengan Solat Hajat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
SELASA – 1 APRIL 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 01/04/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Ihsan
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyatakan maksud Ihsan
ARAS 2: Pelajar dapat
menerangkan kebaikan orang yang berbuat Ihsan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 01/04/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Istinjak
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Istinjak
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan alat-alat
istinjak
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan cara beristinjak
ARAS 4: Pelajar dapat menerangkan hikmah Istinjak
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% Pelajar
dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 2 APRIL 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 02/04/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Membersihkan
Anggota Bdan,Pakaian,Tempat daripada Najis
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyenaraikan pembahagian najis
ARAS 2: Pelajar dapat
menyatakan contoh setiap pembahagian najis
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan cara membersihkan najis ringan,sederhana,berat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 02/04/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Unit 1:Kematian & Alam Barzakh satu
Kepastian
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian mati
& alam barzakh
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan amalan menghadapi
mati
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan hikmah mengingati
mati & alam barzakh
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 02/04/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Istinjak
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Istinjak
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan alat-alat
istinjak
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan cara beristinjak
ARAS 4: Pelajar dapat menerangkan hikmah Istinjak
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
KHAMIS – 3 APRIL 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 03/04/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Ihsan
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
menyatakan maksud Ihsan
ARAS 2: Pelajar dapat
menerangkan kebaikan orang yang berbuat Ihsan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 03/04/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Sabar Menghadapi Ujian Allah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 155-156 Surah
al-Baqarah dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan bentuk-bentuk
ujian Allah
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan sebab mengapa
Allah menguji hambanya
ARAS 4: Pelajar dapat memberi pendapat hikmah ujian
Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-80% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
JUMAAT – 4 APRIL 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 04/04/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan ,
|
TAJUK: Unit 1:Kematian & Alam Barzakh satu
Kepastian
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian mati
& alam barzakh
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan amalan menghadapi
mati
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan hikmah mengingati
mati & alam barzakh
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 04/04/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN: Tilawah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Sabar Menghadapi Ujian Allah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca ayat 155-156 Surah
al-Baqarah dengan baik
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan bentuk-bentuk
ujian Allah
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan sebab mengapa
Allah menguji hambanya
ARAS 4: Pelajar dapat memberi pendapat hikmah ujian
Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik..
|
No comments:
Post a Comment