ISNIN – 20 JANUARI 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 20/01/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVIT : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Rukun Islam
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan
Rukun Islam mengikut turutan
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan
maksud kelima-lima Rukun Islam dengan lebih terperinci
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 20/01/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Beriman kepada Rasul
Unit 1: Ketaatan kepada Rasul
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Nabi dan
Rasul
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan tugas-tugas Rasul
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan Rasul sebagai
pemimpin dalam rumah tangga,masyarakat
Dan negara
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- - 80% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan
baik.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 20/01/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Beriman kepada Rasul
Unit 1: Ketaatan kepada Rasul
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Nabi dan
Rasul
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan tugas-tugas Rasul
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan Rasul sebagai
pemimpin dalam rumah tangga,masyarakat
Dan negara
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik dan
objektif tercapai.
|
SELASA – 21 JANUARI 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 21/01/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVIT : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Puasa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca niat puasa dengan
betul
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan perkara-perkara
yang membatalkan puasa
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan hikmah berpuasa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 21/01/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Masyarakat Arab sebelum & selepas Islam
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Jahiliah
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan agama-agama
masyarakat Jahiliah
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan pembahagian
golongan masyarakat Jahiliah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- - 80% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan
baik.
|
RABU – 22 JANUARI 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 22/01/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVIT : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Rukun Islam
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan
Rukun Islam mengikut turutan
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan
maksud kelima-lima Rukun Islam dengan lebih terperinci
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 22/01/2014
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Bercerita
|
TAJUK: Beriman kepada
Rasul
Unit 2: Rasul-Rasul yang
Wajib Diketahui
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan 25 orang rasul
yang wajib diketahui
ARAS 2: Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
sejarah hidup Nabi-nabi pilihan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik dan
objektif tercapai.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 22/01/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Bercerita
|
TAJUK: Masyarakat Arab sebelum & selepas Islam
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Jahiliah
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan agama-agama
masyarakat Jahiliah
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan pembahagian
golongan masyarakat Jahiliah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- - 85% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan
baik.
|
KHAMIS – 23 JANUARI 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 23/01/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVIT : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Puasa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca niat puasa dengan
betul
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan perkara-perkara
yang membatalkan puasa
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan hikmah berpuasa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 23/01/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Bercerita
|
TAJUK: Masyarakat Arab sebelum & selepas Islam
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan akhlak keji
masyarakat Jahiliah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan perubahan yang
dibawa Islam kepada masyarakat
Jahiliah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 90% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
JUMAAT – 24 JANUARI 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 24/01/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Bercerita
|
TAJUK: Beriman kepada
Rasul
Unit 2: Rasul-Rasul yang
Wajib Diketahui
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan 25 orang rasul
yang wajib diketahui
ARAS 2: Pelajar dapat menceritakan secara ringkas
sejarah hidup Nabi-nabi pilihan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
80% Pelajar dapat memahami
tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 24/01/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN:Sirah
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Bercerita
|
TAJUK: Masyarakat Arab sebelum & selepas Islam
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan akhlak keji
masyarakat Jahiliah
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan perubahan yang
dibawa Islam kepada masyarakat
Jahiliah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
90% Pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
Terima Kasih kerana telah menyediakan bolg rph untuk minggu pertyama hingga ke 5 untuk semakan saya.
ReplyDeleteSila sediakan blog rph untuk minggu seterusnya sebelum kita mengajar.
“People who love going to work are more productive and more creative” –Simon Sinek