ISNIN – 13 JANUARI 2014
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 13/01/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVIT : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Mengucap Dua
Kalimah Syahadah/Rukun Islam
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz
Dua Kalimah Syahadah beserta maksud
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan
Rukun Islam mengikut turutan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 13/01/2014
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Hadis
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Amalan Mukmin
Cemerlang
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
membaca teks hadis dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat
menjelaskan maksud hadis secara
ringkas
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan akhlak mulia terhadap Allah dan manusia
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Pelajar dapat memahami
tajuk ini dengan baik
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 13/01/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Hadis
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Amalan Mukmin
Cemerlang
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan
ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat
membaca teks hadis dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan maksud hadis secara ringkas
ARAS 3: Pelajar dapat
menerangkan akhlak mulia terhadap Allah dan manusia
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Pelajar dapat memahami
tajuk ini dengan baik
|
SELASA
– 14/02/2014
|
CUTI
MAULIDUR RASUL
|
RABU – 15 JANUARI 2014
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 15/01/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVIT : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Mengucap Dua
Kalimah Syahadah/Rukun Islam
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz
Dua Kalimah Syahadah beserta maksud
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan
Rukun Islam mengikut turutan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar.
|
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 15/01/2013
|
BAHAGIAN:Hadis
|
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Amalan Mukmin
Cemerlang
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan amalan yang
mendapat pembelaan Al-Quran
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan amalan yang menyebabkan pendakwaan Al-Quran
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan kelebihan amalan
mukmin cemerlang
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 85% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 15/01/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Hadis
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Pengenalan Hadis
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian hadis
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan pembahagian hadis
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan perbezaan antara
al-Quran dengan hadis
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
KHAMIS – 16 JANUARI 2014
TINGKATAN: 3F/G
|
TARIKH: 16/01/2014
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVIT : Penerangan,
hafazan
|
TAJUK: Doa Qunut
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI:
Penguasaan Ilmu
Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat membaca
doa Qunut dengan lancar
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz
doa Qunut
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan
lancar namun masih ramai pelajar yang tidak dapat menghafaz doa Qunut dengan
baik.
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 16/01/2014
|
MASA: 03.25-04.35ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Fardhu Ain &
Fardhu Kifayah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Fardhu Ain & Fardhu Kifayah
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan contoh Fardhu Ain & Fardhu Kifayah
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan kepentingan Fardhu Ain & Fardhu Kifayah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 90% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
JUMAAT – 17 JANUARI 2014
TINGKATAN: 3J/K
|
TARIKH: 17/01/2014
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Hadis
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Amalan Mukmin
Cemerlang
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan amalan yang
mendapat pembelaan Al-Quran
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan amalan yang menyebabkan pendakwaan Al-Quran
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan kelebihan amalan
mukmin cemerlang
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 70% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 1A/C
|
TARIKH: 17/01/2014
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVIT : - Sumbang saran,
Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Fardhu Ain &
Fardhu Kifayah
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Fardhu Ain & Fardhu Kifayah
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan contoh Fardhu Ain & Fardhu Kifayah
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan kepentingan Fardhu Ain & Fardhu Kifayah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 90% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment