ISNIN
– 22 APRIL 2013
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 22/04/2013
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Hafazan, Penerangan, Amali azan
|
TAJUK: Azan dan Jawapannya
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat melaungkan azan dengan betul
ARAS 2: Pelajar dapat menjawab azan dengan betul
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
-Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 22/04/2013
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Saidina Uthman bin Affan
|
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1:
Pelajar dapat menyatakan biodata Saidina Uthman secara ringkas
ARAS 2:
Pelajar dapat menyenaraikan sifat peribadi Saidina Uthman
ARAS 3:
Pelajar dapat menjelaskan semangat jihad Saidina Uthman
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat memahami tajuk ini
dengan baik
|
SELASA
– 23 APRIL 2013
TINGKATAN: 3H/1
|
TARIKH: 23/04/2013
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Kewajipan Menutup Aurat
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan hukum menutup aurat
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan had aurat lelaki
dan perempuan
ARAS 3: Pelajar dapat menjelaskan sebab diwajibkan
menutup aurat
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 23/04/2013
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Saidina Uthman bin Affan
|
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan
Saidina Uthman
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan konflik yang
berlaku pada zaman Saidina Uthman
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan teladan yang boleh
dicontohi daripada peribadi Saidina
Uthman
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
|
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 23/04/2013
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Saidina Uthman bin Affan
|
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1:
Pelajar dapat menyatakan biodata Saidina Uthman secara ringkas
ARAS 2:
Pelajar dapat menyenaraikan sifat peribadi Saidina Uthman
ARAS 3:
Pelajar dapat menjelaskan semangat jihad Saidina Uthman
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat memahami tajuk ini
dengan baik
|
RABU
– 24 APRIL 2013
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
24/04/2013(
12.50-02.00ptg )
|
Kelas
|
1G
|
Tajuk
|
BAB 5:
Kegemilangan Melaka
·
Pusat Perdagangan
|
Objektif
|
1.Pelajar
dapat menerangkan kedudukan geografi Melaka
2. Pelajar
dapat menjelaskan pemangkin kemajuan perdagangan di Melaka
|
Kaedah/Aktiviti
|
1. Penerangan
2. Sumbang saran
3. Soal jawab
4. Membuat peta minda
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar. 75% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
24/04/2013( 04.35-05.45ptg
)
|
Kelas
|
1I
|
Tajuk
|
BAB 5:
Kegemilangan Melaka
·
Pusat Perdagangan
|
Objektif
|
1.Pelajar
dapat menerangkan kedudukan geografi Melaka
2. Pelajar
dapat menjelaskan pemangkin kemajuan perdagangan di Melaka
|
Kaedah/Aktiviti
|
1. Penerangan
2. Sumbang saran
3. Soal jawab
4. Membuat peta minda
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar. 70% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik
|
KHAMIS
– 25 APRIL 2013
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 25/04/2013
|
||
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
||
AKTIVITI : Hafazan, Penerangan, Amali azan
|
TAJUK: Azan dan jawapannya
|
||
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
||
ARAS 1: Pelajar dapat melaungkan azan dengan betul
ARAS 2: Pelajar dapat menjawab azan dengan betul
|
|||
Kelas berjalan dengan lancar. Namun kehadiran
pelajar kurang baik.
|
|||
TINGKATAN: 3H/I
|
TARIKH: 25/04/2013
|
||
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Adab
|
||
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab,
buat peta minda
|
TAJUK: Adab Menjalankan Tugas
|
||
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
||
ARAS 1: Pelajar
dapat menyatakan ciri-ciri petugas yang baik.
ARAS 2:
Pelajar dapat menyenaraikan adab ketika bertugas
ARAS 3:
Pelajar dapat menerangkan kelebihan mengamalkan adab bertugas
ARAS 4:
Pelajar dapat menghuraikan akibat tidak bertanggungjawab semasa bertugas
|
|||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat memahami tajuk ini
dengan baik
|
|||
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
||
Tarikh
|
25/04/2013( 04.35-05.10ptg
)
|
||
Kelas
|
1G
|
||
Tajuk
|
Kegemilangan Melaka (
Pentadbiran yang Sistematik )
|
||
Kaedah/Aktiviti
|
1. Ujian PBS
|
||
Refleksi
|
Kelas berjalan dengan
lancar.
|
||
JUMAAT
– 26 APRIL 2013
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 26/04/2013
|
||
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah
|
||
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab,
buat peta minda
|
TAJUK: Saidina Uthman bin Affan
|
||
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
||
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan
Saidina Uthman
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan konflik yang
berlaku pada zaman Saidina Uthman
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan teladan yang boleh
dicontohi daripada peribadi Saidina
Uthman
|
|||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
|||
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
||
Tarikh
|
26/04/2013( 03.10-03.45ptg
)
|
||
Kelas
|
1I
|
||
Tajuk
|
Kegemilangan Melaka (
Pentadbiran yang Sistematik )
|
||
Kaedah/Aktiviti
|
1.Ujian PBS
|
||
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar.
|
||
TINGKATAN: 3H/I
|
TARIKH: 26/04/2013
|
||
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN:Hadis
|
||
AKTIVITI : Perbincangan,
Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Ihsan Terhadap
Binatang
|
||
BBM: - Buku Teks, buku
rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
||
ARAS 1: Pelajar dapat membaca matan hadis dengan
baik
ARAS 2: Pelajar dapat
menerangkan maksud hadis secara ringkas
ARAS 3: Pelajar dapat
menjelaskan konsep ihsan terhadap binatang
ARAS 4: Pelajar dapat
memberi pendapat tentang kepentingan ihsan terhadap binatang
|
|||
REFLEKSI KENDIRI:
|
|||
No comments:
Post a Comment