ISNIN
– 4 FEBRUARI 2013
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 04/02/2013
|
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Tayammum
|
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz lafaz niat Tayammum
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk cara bertayammum
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
||
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 04/02/2013
|
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Sirah dan Tamadun Islam
|
|
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab,bercerita
|
TAJUK: Saidina Umar al-Khattab Pentadbir yg Ulung
|
|
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan biodata Saidina
Umar secara ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan jasa dan pengorbanan Saidina Umar
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan sifat peribadi Saidina
Umar
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
||
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
|
Tarikh
|
04/02/2013(
04.35-05.10ptg )
|
|
Kelas
|
1I
|
|
Tajuk
|
Zaman
Prasejarah
|
|
Objektif
|
1.Pelajar membandingkan
tahap-tahap zaman prasejarah dari segi petempatan, kegiatan ekonomi dan
peralatan
2.Pelajar dapat memberi
sebab pemilihan gua sebagai tempat tinggal
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Sumbang saran
3.Membuat peta minda
|
|
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Semangat gigih dan berdikari
|
|
Konsep/Istilah
|
-Petempatan awal
-Peralatan
|
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar.
|
|
SELASA
– 5 FEBRUARI 2013
TINGKATAN: 3H/1
|
TARIKH: 05/02/2013
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Ihsan
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Ihsan
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan sifat utama dalam
Ihsan
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 05/02/2013
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah
|
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Nikmat dan Musibah Ujian Kehidupan
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Nikmat
dan Musibah
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan cara bersyukur
kepada Allah
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan adab ketika
ditimpa Musibah
ARAS 4: Pelajar dapat menghuraikan akibat tidak
bersyukur kepada Allah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
|
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 05/02/2013
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Sirah dan Tamadun Islam
|
AKTIVITI : Penerangan, soal jawab, bercerita
|
TAJUK: Saidina Umar al-Khattab Pentadbir yg Ulung
|
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan biodata Saidina
Umar secara ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan jasa dan pengorbanan Saidina Umar
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan sifat peribadi Saidina
Umar
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
RABU
– 6 FEBRUARI 2013
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
06/02/2013(
12.50-02.00ptg )
|
Kelas
|
1G
|
Tajuk
|
Zaman
Prasejarah
|
Objektif
|
1.Pelajar membandingkan
tahap-tahap zaman prasejarah dari segi petempatan, kegiatan ekonomi dan
peralatan
2.Pelajar dapat memberi
sebab pemilihan gua sebagai tempat tinggal
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Sumbang saran
3.membuat peta minda
|
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Semangat gigih dan berdikari
|
Konsep/Istilah
|
-Petempatan awal
-Peralatan
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
06/02/2013( 02.00-03.10ptg
)
|
Kelas
|
1I
|
Tajuk
|
BAB 3:
Kerajaan Awal Di Asia Tenggara
Kerajaan Agraria (Angkor & Funan )
|
Objektif
|
1. Pelajar dapat mendefinisikan konsep Agraria dan Maritim
2. Pelajar dapat mencirikan Kerajaan Agraria
3. Pelajar dapat
menerangkan hasil pengeluaran Kerajaan Agraria
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Membuat peta minda
3.Soal Jawab
|
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Kemegahan terhadap tamadun
awal
|
Konsep/Istilah
|
-Kerajaan Agraria
-Kerajaan Maritim
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar. 70% pelajar memahami tajuk ini dengan baik.
|
KHAMIS
– 7 FEBRUARI 2013
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 07/02/2013
|
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Tayammum
|
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz lafaz niat Tayammum
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk cara bertayammum
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
||
TINGKATAN: 3H/I
|
TARIKH: 07/02/2013
|
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Sirah dan Tamadun
Islam
|
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Saidatina Fatimah
Az-Zahrah Puteri Rasulullah saw
|
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan sumbangan Saidatina
Fatimah
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan faedah mencontohi
sifat mulia Saidatina Fatimah
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
|
||
JUMAAT
– 8 FEBRUARI 2013
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 08/02/2013
|
||
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah
|
||
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Nikmat dan Musibah Ujian Kehidupan
|
||
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
||
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan pengertian Nikmat
dan Musibah
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan cara bersyukur
kepada Allah
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan adab ketika
ditimpa Musibah
ARAS 4: Pelajar dapat menghuraikan akibat tidak
bersyukur kepada Allah
|
|||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
|||
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
||
Tarikh
|
08/02/2013( 03.10-03.45ptg
)
|
||
Kelas
|
1G
|
||
Tajuk
|
BAB 3:
Kerajaan Awal Di Asia Tenggara
Kerajaan Agraria (Angkor & Funan )
|
||
Objektif
|
1. Pelajar dapat mendefinisikan konsep Agraria dan Maritim
2. Pelajar dapat mencirikan Kerajaan Agraria
3. Pelajar dapat
menerangkan hasil pengeluaran Kerajaan Agraria
|
||
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Membuat peta minda
3.Soal Jawab
|
||
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Kemegahan terhadap tamadun
awal
|
||
Konsep/Istilah
|
-Kerajaan Agraria
-Kerajaan Maritim
|
||
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar. 70% pelajar memahami tajuk ini dengan baik.
|
||
TINGKATAN: 3H/I
|
TARIKH: 08/02/2013
|
||
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN:dab dan Akhlak
Islamiah
|
||
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Adab Menerima dan
Melayan Tetamu
|
||
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
-
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
||
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan konsep melayan
tetamu
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan adab terhadap
tetamu
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan batas pergaulan
bersama tetamu
ARAS 4: Pelajar dapat menghuraikan kelebihan melayan
tetamu
|
|||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
|||
No comments:
Post a Comment