ISNIN –
28 JANUARI 2013
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 28/01/2013
|
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Tayammum
|
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz lafaz niat Tayammum
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk cara bertayammum
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
||
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 28/01/2013
|
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
|
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Solat Jamak dan Qasar
|
|
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Jamak dan
Qasar
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan syarat perjalanan yang diharuskan solat Jamak
dan Qasar
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan bahagian solat Jamak
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
- 70% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
||
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
|
Tarikh
|
28/01/2013(
04.35-05.10ptg )
|
|
Kelas
|
1I
|
|
Tajuk
|
Zaman
Prasejarah
|
|
Objektif
|
1.Pelajar menyenaraikan
zaman-zaman Prasejarah
2.Pelajar dapat menerangkan
penempatan,aktiviti,kepercayaan dan lokasi
Zaman Paleolitik
|
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Sumbang saran
3.Membuat peta minda
|
|
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Semangat gigih dan berdikari
|
|
Konsep/Istilah
|
-Prasejarah
-Paleolitk
|
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar.
|
|
SELASA –
29 JANUARI 2013
TINGKATAN: 3H/1
|
TARIKH: 29/01/2013
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Adab Terhadap Ibu Bapa
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan cara menghormati
ibu bapa
ARAS 2: Pelajar dapat menerangkan cara mentaati ibu
bapa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 29/01/2013
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Solat Jamak dan Qasar
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan syarat Solat
Jamak
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan syarat Solat Qasar
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan hikmah
disyariatkan Solat Jamak dan Qasar
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
|
TINGKATAN: 2J/K
|
TARIKH: 29/01/2013
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN: Ibadah
|
AKTIVITI : Penerangan, soal jawab, buat peta minda
|
TAJUK: Solat Jamak dan Qasar
|
BBM: - Buku teks
-
Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Jamak dan
Qasar
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan syarat perjalanan yang diharuskan solat Jamak
dan Qasar
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan bahagian solat Jamak
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
RABU –
30 JANUARI 2013
Mata
pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
23/01/2013(
12.50-02.00ptg )
|
Kelas
|
1G
|
Tajuk
|
Zaman
Prasejarah
|
Objektif
|
1.Pelajar menyenaraikan
zaman-zaman Prasejarah
2.Pelajar dapat menerangkan
penempatan,aktiviti,kepercayaan dan lokasi
Zaman Paleolitik
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Sumbang saran
3.membuat peta minda
|
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Semangat gigih dan berdikari
|
Konsep/Istilah
|
-Prasejarah
-Paleolitik
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar.
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
23/01/2013( 02.00-03.10ptg
)
|
Kelas
|
1I
|
Tajuk
|
Zaman
Prasejarah
|
Objektif
|
1. Pelajar dapat menerangkan penempatan,aktiviti,kepercayaan dan lokasi Zaman Neolitik
2. Pelajar dapat menerangkan penempatan,aktiviti,kepercayaan dan lokasi Zaman Logam
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Sumbang saran
3.Soal Jawab
|
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Semangat gigih dan
berdikari
|
Konsep/Istilah
|
-Neolitik
-Logam
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan
dengan lancar. 80% pelajar memahami tajuk ini dengan baik.
|
KHAMIS –
31 JANUARI
TINGKATAN: 2F/G
|
TARIKH: 31/01/2013
|
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Tayammum
|
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan Ilmu Pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menghafaz lafaz niat Tayammum
ARAS 2: Pelajar dapat menunjuk cara bertayammum
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
||
TINGKATAN: 3H/I
|
TARIKH: 31/01/2013
|
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Solat Ketika Sakit
|
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Solat ketika
sakit
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan cara solat ketika
sakit
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan hikmah rukhsoh
solat ketika sakit
ARAS 4: Pelajardapat membezakan rukhsoh solat ketika
sakit dan musafir
|
||
REFLEKSI KENDIRI:
|
||
JUMAAT –
1 FEBRUARI 2013
TINGKATAN:
2J/K
|
TARIKH:
01/02/2013
|
MASA:
02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN:
Ibadah
|
AKTIVITI
: Penerangan, Sumbang saran, soal jawab
|
TAJUK: Solat
Jamak dan Qasar
|
BBM: -
Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI
ISLAM HADHARI:
Penguasaan
Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1:
Pelajar dapat menyenaraikan syarat Solat Jamak
ARAS 2:
Pelajar dapat menjelaskan syarat Solat Qasar
ARAS 3:
Pelajar dapat menerangkan hikmah disyariatkan Solat Jamak dan Qasar
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik
|
Mata pelajaran
|
Sejarah
|
Tarikh
|
01/02/2013( 03.10-03.45ptg )
|
Kelas
|
1G
|
Tajuk
|
Zaman Prasejarah
|
Objektif
|
1. Pelajar dapat menerangkan penempatan,aktiviti,kepercayaan dan lokasi Zaman Neolitik
2. Pelajar dapat menerangkan
penempatan,aktiviti,kepercayaan dan lokasi
Zaman Logam
|
Kaedah/Aktiviti
|
1.Penerangan
2.Sumbang saran
3.Soal Jawab
|
Nilai/Unsur Patriotisme
|
Semangat gigih dan berdikari
|
Konsep/Istilah
|
-Neolitik
-Logam
|
Refleksi
|
Proses P&P berjalan dengan
lancar. 75% pelajar memahami tajuk ini dengan baik.
|
TINGKATAN: 3H/I
|
TARIKH: 01/02/2013
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN:Sirah dan Tamadun
Islam
|
AKTIVITI : - Sumbang
saran, Perbincangan, Penerangan , Soal jawab
|
TAJUK: Saidatina Fatimah
Az-Zahrah Puteri Rasulullah saw
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
-
Penguasaan ilmu
pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan biodata Saidatina
Fatimah secara ringkas
ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan sifat-sifat mulia Saidatina
Fatimah
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan sumbangan Saidatina
Fatimah
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat
memahami tajuk ini dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment