ISNIN – 23 APRIL 2012
TINGKATAN: 1J/K
|
TARIKH: 23/04/2012
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Cara Berwudhuk
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan
Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menunjuk cara berwudhuk dengan betul
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz doa selepas wudhuk
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 23/04/2012
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 3:Istinjak
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
- Papan tulis
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Istinjak
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan alat-alat untuk beristinjak
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan bahan-bahan yang haram digunakan
untuk beristinjak
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 85% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
|
TINGKATAN: 2I/J
|
TARIKH: 23/04/2012
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 5:Al-Hakim-Allah Maha Bijaksana
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Keimanan
kepada Allah
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Al-Hakim
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan bukti-bukti Allah Maha Bijaksana
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan kesan beriman dengan Allah Maha
Bijaksana
ARAS 4:Pelajar dapat menjelaskan amalan yang bercanggah dengan konsep
Al-Hakim
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat memahami tajuk ini
dengan baik.
|
SELASA – 24 APRIL 2012
TINGKATAN: 2G/H
|
TARIKH: 24/04/2012
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, soal jawab, Amali azan
|
TAJUK: Azan,Iqamat,Jawapannya,Doa selepas Azan dan Iqamat
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan
Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menerangkan cara melaksanakan Azan dengan betul
ARAS 2: Pelajar dapat melaungkan Azan dengan betul dan sempurna
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 24/04/2012
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 3:Istinjak(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
- Papan tulis
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan syarat beristinjak dengan benda
kesat
ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan cara-cara beristinjak
ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan hikmah beristinjak
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 75% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
|
TINGKATAN: 1J/K
|
TARIKH: 24/04/2012
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 3:Istinjak
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
- Papan tulis
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Istinjak
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan alat-alat untuk beristinjak
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan bahan-bahan yang haram digunakan
untuk beristinjak
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 80% sahaja pelajar yang dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
RABU – 25 APRIL 2012
TINGKATAN: 2I/J
|
TARIKH: 25/04/2012
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, soal jawab, Amali azan
|
TAJUK: Azan,Iqamat,Jawapannya,Doa selepas Azan dan Iqamat
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan
Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menerangkan cara melaksanakan Azan dengan betul
ARAS 2: Pelajar dapat melaungkan Azan dengan betul dan sempurna
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 2G/H
|
TARIKH: 25/04/2012
|
MASA: 02.00-03.10ptg
|
BAHAGIAN:Akidah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 5:Al-Hakim-Allah Maha Bijaksana
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Keimanan
kepada Allah
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyatakan maksud Al-Hakim
ARAS 2: Pelajar dapat menyenaraikan bukti-bukti Allah Maha Bijaksana
ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan kesan beriman dengan Allah Maha
Bijaksana
ARAS 4:Pelajar dapat menjelaskan amalan yang bercanggah dengan konsep
Al-Hakim
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat memahami tajuk ini
dengan baik.
|
KHAMIS – 26 APRIL 2012
TINGKATAN: 1F/G
|
TARIKH: 26/04/2012
|
MASA: 11.30-12.40t/hr
|
BAHAGIAN:PAFA
|
AKTIVITI : Penerangan, hafazan
|
TAJUK: Cara Berwudhuk
|
BBM: Buku PAFA
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan
Ilmu Pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menunjuk cara berwudhuk dengan betul
ARAS 2: Pelajar dapat menghafaz doa selepas wudhuk
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar.
|
|
TINGKATAN: 2I/J
|
TARIKH: 26/04/2012
|
MASA: 12.50-02.00ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 2:Golongan yang Harus Berbuka Puasa
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Keimanan
kepada Allah
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan golongan yang harus berbuka puasa
ARAS 2: Pelajar dapat menyatakan maksud Qada, Fidyah dan Kifarat puasa
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan golongan yang wajib Qada puasa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 70% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
JUMAAT – 27 APRIL 2012
TINGKATAN: 2G/H
|
TARIKH: 27/04/2012
|
MASA: 04.00-05.10ptg
|
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 2:Golongan yang Harus Berbuka Puasa
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Keimanan
kepada Allah
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan golongan yang harus berbuka puasa
ARAS 2: Pelajar dapat menyatakan maksud Qada, Fidyah dan Kifarat puasa
ARAS 3: Pelajar dapat menerangkan golongan yang wajib Qada puasa
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- Kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat memahami tajuk ini
dengan baik.
|
|
TINGKATAN: 1J/K
|
TARIKH: 27/04/2012
|
MASA: 05.10-06.20ptg
|
BAHAGIAN:Ibadah
|
AKTIVITI : - Sumbang saran, Perbincangan, Penerangan
|
TAJUK: Unit 3:Istinjak(sambungan)
|
BBM: - Buku teks
- Buku rujukan
- Papan tulis
|
NILAI ISLAM HADHARI:
Penguasaan ilmu pengetahuan
|
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan syarat beristinjak dengan benda
kesat
ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan cara-cara beristinjak
ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan hikmah beristinjak
|
|
REFLEKSI KENDIRI:
- 65% pelajar dapat memahami tajuk ini dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment