ISNIN-27 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/02/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4 MPV | TARIKH: 27/02/2012 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Akal Cahaya Kehidupan |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud berfikir. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan kepentingan berfikir. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan sumber-sumber berfikir. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan cara-cara berfikir yang disaran dalam Islam. | |
REFLEKSI KENDIRI: - 85% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/02/12( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
SELASA-28 FEBRUARI 2012
TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6 | TARIKH: 28/02/2012 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Akal Cahaya Kehidupan |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud berfikir. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan kepentingan berfikir. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan sumber-sumber berfikir. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan cara-cara berfikir yang disaran dalam Islam. | |
REFLEKSI KENDIRI: - 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/02/12( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/02/12( 11.30-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
RABU-29 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/02/12( 10.20-11.30 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Bab 2:Nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia ke-2 |
Objektif | 1. Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh yang menentang British di Tanah Melayu pada awal abad ke-19 2. Pelajar dapat menyatakan kawasan berlakunya penentangan oleh tokoh tempatan 3. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab penentangan pemimpin tempatan terhadap British |
Kaedah/Aktiviti |
( berdasarkan buku teks ) |
Kbkk | · mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · memartabatkan tokoh-tokoh tanah air |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh beserta kawasan penentangan dalam bentuk peta minda |
KHAMIS-1 MAC 2012
TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6 | TARIKH: 01/03/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Rasul Penyampai Wahyu |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat membaca surah Al-An’am ayat 50 dengan fasih dan lancar. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan tugas-tugas seorang Rasul. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan kelebihan seorang rasul. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 01/03/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk | Bab 2:Nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia ke-2 |
Objektif | 1. Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh yang menentang British di Tanah Melayu pada awal abad ke-19 2. Pelajar dapat menyatakan kawasan berlakunya penentangan oleh tokoh tempatan 3. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab penentangan pemimpin tempatan terhadap British |
Kaedah/Aktiviti |
( berdasarkan buku teks ) |
Kbkk | · mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · memartabatkan tokoh-tokoh tanah air |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh beserta kawasan penentangan dalam bentuk peta minda |
JUMAAT-2 MAC 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/03/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Bab 2:Nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia ke-2 |
Objektif | 1. Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh yang menentang British di Tanah Melayu pada awal abad ke-19 2. Pelajar dapat menyatakan kawasan berlakunya penentangan oleh tokoh tempatan 3. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab penentangan pemimpin tempatan terhadap British |
Kaedah/Aktiviti |
( berdasarkan buku teks ) |
Kbkk | · mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · memartabatkan tokoh-tokoh tanah air |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh beserta kawasan penentangan dalam bentuk peta minda |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/03/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Bab 2:Nasionalisme di Malaysia sehingga Perang Dunia ke-2 |
Objektif | 1. Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh yang menentang British di Tanah Melayu pada awal abad ke-19 2. Pelajar dapat menyatakan kawasan berlakunya penentangan oleh tokoh tempatan 3. Pelajar dapat menghuraikan sebab-sebab penentangan pemimpin tempatan terhadap British |
Kaedah/Aktiviti |
( berdasarkan buku teks ) |
Kbkk | · mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · memartabatkan tokoh-tokoh tanah air |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan nama tokoh beserta kawasan penentangan dalam bentuk peta minda |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4MPV | TARIKH: 02/03/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Rasul Penyampai Wahyu |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat membaca surah Al-An’am ayat 50 dengan fasih dan lancar. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan tugas-tugas seorang Rasul. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan kelebihan seorang rasul. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Proses P&P berjalan dengan lancar. |
SABTU-3 MAC 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 03/03/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Peristiwa penentangan pemimpin tempatan di Pahang dan sarawak |
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan peristiwa pemimpin tempatan menentang British di Pahang 2. Pelajar dapat menerangkan peristiwa pemimpin tempatan menentang British di Sarawak |
Kaedah/Aktiviti | 1. penerangan 2. soal jawab 3. sumbang saran |
Kbkk | · mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · memartabatkan tokoh-tokoh tanah air |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 03/03/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Peristiwa penentangan pemimpin tempatan di Pahang dan sarawak |
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan peristiwa pemimpin tempatan menentang British di Pahang 2. Pelajar dapat menerangkan peristiwa pemimpin tempatan menentang British di Sarawak |
Kaedah/Aktiviti |
2. soal jawab 3. sumbang saran |
Kbkk | · mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · memartabatkan tokoh-tokoh tanah air |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P berjalan dengan lancar. |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4MPV | TARIKH: 03/03/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN:PAFA |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab | TAJUK: Kod 4 dan 5 |
BBM: buku penilaian PAFA | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud Istinjak ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan benda yang boleh digunakan untuk beristinjak ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan cara beristinjak menggunakan benda kesat ARAS 4: Pelajar dapat menerangkan cara-cara membersihkan najis ringan, pertengahan dan berat | |
REFLEKSI KENDIRI: - Proses P&P berjalan dengan lancar. |
No comments:
Post a Comment