RPT P.ISLAM

Sunday, February 26, 2012

MINGGU 8

ISNIN-20 FEBRUARI 2012

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

20/02/12( 07.05-08.15 )

Kelas

5K3

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Burma

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. Thakin
  2. sekularisme Barat

Refleksi

Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma

TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4 MPV

TARIKH: 20/02/2012

MASA: 10.55-12.05t/hr

BAHAGIAN: Hukum Tajwid

AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran

TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (LATIHAN)

BBM: papan putih,buku rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan contoh Hukum Iqlab,Idgham Maal Ghunnah,Idgham Bila

Ghunnah,Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi

REFLEKSI KENDIRI:

- Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

20/02/12( 12.05-12.40 )

Kelas

5S4

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Burma

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. Thakin
  2. sekularisme Barat

Refleksi

Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma

SELASA-21 FEBRUARI 2012

TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6

TARIKH: 21/02/2012

MASA: 08.15-09.25PG

BAHAGIAN: Hukum Tajwid

AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran

TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (LATIHAN)

BBM: papan putih,buku rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan contoh Hukum Iqlab,Idgham Maal Ghunnah,Idgham Bila

Ghunnah,Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi

REFLEKSI KENDIRI:

- Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

21/02/12( 10.55-11.30 )

Kelas

5S5

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Burma

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. Thakin
  2. sekularisme Barat

Refleksi

Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

21/02/12( 11.30-12.40 )

Kelas

5K4

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Burma

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. Thakin
  2. sekularisme Barat

Refleksi

Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma

RABU-22 FEBRUARI 2012

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

22/02/12( 10.20-11.30 )

Kelas

5S4

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Thailand

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. raja berkuasa mutlak
  2. raja berpelembagaan

Refleksi

Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012.

KHAMIS-23 FEBRUARI 2012

TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6

TARIKH: 23/02/2012

MASA: 09.45-10.55

BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah

AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran

TAJUK: Adab Berhias Diri

BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan konsep berhias diri menurut Islam.

ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berhias diri yang dianjurkan di dalam Islam.

ARAS 3:Pelajar dapat menghuraikan panduan berpakaian menurut Islam.

REFLEKSI KENDIRI:

- Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

23/02/12( 08.15-09.25 )

Kelas

5S5

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Thailand

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. raja berkuasa mutlak
  2. raja berpelembagaan

Refleksi

Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012.

JUMAAT-24 FEBRUARI 2012

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

24/02/12( 07.05-08.15 )

Kelas

5K3

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Thailand

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. raja berkuasa mutlak
  2. raja berpelembagaan

Refleksi

Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012.

Mata pelajaran

Sejarah

Tarikh

24/02/12( 08.15-09.25 )

Kelas

5K4

Tajuk

Gerakan Nasionalisme di Thailand

Objektif

1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand

Kaedah/Aktiviti

  1. penerangan
  2. sumbang saran

Kbkk

· memberi pendapat

Nilai/Unsur patriotisme

· mempertahankan kedaulatan negara

Konsep/Istilah

  1. raja berkuasa mutlak
  2. raja berpelembagaan

Refleksi

Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012.

TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4MPV

TARIKH: 24/02/2012

MASA: 09.45-10.55

BAHAGIAN:Adab dan Akhlak Islamiah

AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran

TAJUK: Adab Berhias Diri

BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan

NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan.

ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan konsep berhias diri menurut Islam.

ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berhias diri yang dianjurkan di dalam Islam.

ARAS 3:Pelajar dapat menghuraikan panduan berpakaian menurut Islam.

REFLEKSI KENDIRI:

- Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012.

1 comment:

  1. Sukran
    kita percaya ustazah dah laksanakan
    ianya cuma belum di"post"kan
    kerana ustazah adalah ustazah pilihan
    dihantar sebagai utusan
    untuk menyambung pengajaran
    demi anak bangsa dan masa depan

    ReplyDelete