ISNIN-20 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/02/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Burma |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4 MPV | TARIKH: 20/02/2012 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (LATIHAN) |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan contoh Hukum Iqlab,Idgham Maal Ghunnah,Idgham Bila Ghunnah,Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi | |
REFLEKSI KENDIRI: - Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/02/12( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Burma |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma |
SELASA-21 FEBRUARI 2012
TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6 | TARIKH: 21/02/2012 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (LATIHAN) |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan contoh Hukum Iqlab,Idgham Maal Ghunnah,Idgham Bila Ghunnah,Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi | |
REFLEKSI KENDIRI: - Pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dengan baik |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/02/12( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Burma |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/02/12( 11.30-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Burma |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Burma |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua di Burma |
RABU-22 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/02/12( 10.20-11.30 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012. |
KHAMIS-23 FEBRUARI 2012
TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6 | TARIKH: 23/02/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Adab Berhias Diri |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan konsep berhias diri menurut Islam. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berhias diri yang dianjurkan di dalam Islam. ARAS 3:Pelajar dapat menghuraikan panduan berpakaian menurut Islam. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/02/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012. |
JUMAAT-24 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/02/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/02/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Thailand |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Thailand |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan kedaulatan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012. |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4MPV | TARIKH: 24/02/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN:Adab dan Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Adab Berhias Diri |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan konsep berhias diri menurut Islam. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berhias diri yang dianjurkan di dalam Islam. ARAS 3:Pelajar dapat menghuraikan panduan berpakaian menurut Islam. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Proses P&P tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan Kem Perdana KRS Peringkat Bahagian Samarahan 2012. |
Sukran
ReplyDeletekita percaya ustazah dah laksanakan
ianya cuma belum di"post"kan
kerana ustazah adalah ustazah pilihan
dihantar sebagai utusan
untuk menyambung pengajaran
demi anak bangsa dan masa depan