ISNIN-13 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/02/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | · Perkembangan Nasionalisme · Gerakan Nasionalisme di Filipina |
Objektif |
2. Pelajar dapat menerangkan gerakan Nasionalisme yang berlaku di Filipina |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | Sedia berkorban untuk negara |
Konsep/Istilah | 1. Revolusi
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua. |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4 MPV | TARIKH: 13/02/2012 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (Iqlab,Idgham Maal Ghunnah,Idgham Bila Ghunnah) |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Iqlab, Idgham Maal Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf Iqlab, Idgham Maal Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hukum bacaan Iqlab, Idgham Maal Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah | |
REFLEKSI KENDIRI: - 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/02/12( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | · Perkembangan Nasionalisme · Gerakan Nasionalisme di Filipina |
Objektif |
2. Pelajar dapat menerangkan gerakan Nasionalisme yang berlaku di Filipina |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | Sedia berkorban untuk negara |
Konsep/Istilah | 1. Revolusi
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua. |
SELASA-14 FEBRUARI 2012
TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6 | TARIKH: 14/02/2012 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (Iqlab,Idgham Maal Ghunnah,Idgham Bila Ghunnah) |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Iqlab, Idgham Maal Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf Iqlab, Idgham Maal Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hukum bacaan Iqlab, Idgham Maal Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah | |
REFLEKSI KENDIRI: - 60% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/02/12( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk | · Perkembangan Nasionalisme · Gerakan Nasionalisme di Filipina |
Objektif |
2. Pelajar dapat menerangkan gerakan Nasionalisme yang berlaku di Filipina |
Kaedah/Aktiviti | Penerangan berpandukan rajah dan nota yang diringkaskan |
Kbkk | Membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | Sedia berkorban untuk negara |
Konsep/Istilah | 1. Revolusi
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/02/12( 11.30-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | · Perkembangan Nasionalisme · Gerakan Nasionalisme di Filipina |
Objektif |
2. Pelajar dapat menerangkan gerakan Nasionalisme yang berlaku di Filipina |
Kaedah/Aktiviti | Penerangan berpandukan rajah dan nota yang diringkaskan |
Kbkk | Membanding beza |
Nilai/Unsur patriotisme | Sedia berkorban untuk negara |
Konsep/Istilah | 1. Revolusi
|
Refleksi | Pelajar dapat membezakan gerakan nasionalisme yang berlaku pada tahap pertama dan tahap kedua. |
RABU-15 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/02/12( 10.20-11.30 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan perkembangan Nasionalisme kedua-dua tahap di Indonesia dan Indochina |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · sedia berkorban untuk mempertahankan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep |
KHAMIS-16 FEBRUARI 2012
TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6 | TARIKH: 16/02/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN: HukumTajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi) |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hukum bacaan Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi | |
REFLEKSI KENDIRI: - 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 16/02/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · sedia berkorban untuk mempertahankan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep |
JUMAAT-17 FEBRUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/02/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · sedia berkorban untuk mempertahankan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/02/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Gerakan Nasionalisme di Indonesia dan Indochina |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · sedia berkorban untuk mempertahankan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4MPV | TARIKH: 17/02/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN:Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Hukum Nun Mati Dan Tanwin (Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi) |
BBM: papan putih,buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hukum bacaan Izhar Halqi dan Ikhfak Haqiqi | |
REFLEKSI KENDIRI: - 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
No comments:
Post a Comment