ISNIN-9 JANUARI 2012
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4 MPV | TARIKH: 09/01/2012 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab | TAJUK: Simbol waqaf(berhenti) di dalam al-Quran |
BBM: buku teks,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan simbol-simbol waqaf yang terdapat dalam al-Quran ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan maksud simbol-simbol waqaf tersebut | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Objektif tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 09/01/12( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan dan perkembangan nasionalisme di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menyenaraikan dan memadankan |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan maruah bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep. |
SELASA-10 JANUARI 2012
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4 MPV | TARIKH: 10/01/2012 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab | TAJUK: Simbol waqaf(berhenti) di dalam al-Quran |
BBM: buku teks,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1: Pelajar dapat menyenaraikan simbol-simbol waqaf yang terdapat dalam al-Quran ARAS 2: Pelajar dapat menjelaskan maksud simbol-simbol waqaf tersebut | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Objektif tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/01/12( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan dan perkembangan nasionalisme di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menyenaraikan dan memadankan |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan maruah bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/01/12( 11.05-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan dan perkembangan nasionalisme di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menyenaraikan dan memadankan |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan maruah bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep. |
RABU-11 JANUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/01/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Bab 1: Kemunculan dan perkembangan nasionalisme di Asia Tenggara
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menyenaraikan dan memadankan |
Nilai/Unsur patriotisme | · mempertahankan maruah bangsa dan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menjelaskan maksud setiap konsep. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/01/12( 10.20-11.30 ) |
Kelas | 5S4 |
Tajuk | 1. Perubahan sistem politik
|
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri umum Sistem Birokrasi Barat 2. Membandingkan sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan Barat di Filipina |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · Membanding beza · Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · Sedia berkorban untuk Negara |
Konsep/Istilah | 1. birokrasi 2. barangay 3. ecomienda 4. ecomiendero |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Filipina sebelum dan semasa penjajahan Barat |
KHAMIS-12 JANUARI 2012
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/01/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S5 |
Tajuk |
|
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri umum Sistem Birokrasi Barat 2. Membandingkan sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan Barat di Filipina |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · Membanding beza · Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · Sedia berkorban untuk Negara |
Konsep/Istilah | 1. birokrasi 2. barangay 3. ecomienda 4. ecomiendero |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Filipina sebelum dan semasa penjajahan Barat |
TINGKATAN: 4K4/4K5/4K6 | TARIKH: 12/01/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Manusia Perlu Bersyukur |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1: Pelajar dapat membaca surah al-An’am ayat 1-35 dengan fasih dan lancar ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan nikmat-nikmat yang telah dikurniakan oleh Allah s.w.t ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan cara-cara mensyukuri nikmat Allah s.w.t ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan faedah mensyukuri nikmat Allah s.w.t | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/01/12( 07.05-08.15 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri umum Sistem Birokrasi Barat 2. Membandingkan sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan Barat di Filipina |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · Membanding beza · Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · Sedia berkorban untuk Negara |
Konsep/Istilah | 1. birokrasi 2. barangay 3. ecomienda 4. ecomiendero |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Filipina sebelum dan semasa penjajahan Barat |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/01/12( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan ciri-ciri umum Sistem Birokrasi Barat 2. Membandingkan sistem pentadbiran sebelum dan semasa penjajahan Barat di Filipina |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | · Membanding beza · Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme | · Sedia berkorban untuk Negara |
Konsep/Istilah | 1. birokrasi 2. barangay 3. ecomienda 4. ecomiendero |
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan beberapa aspek dalam pentadbiran di Filipina sebelum dan semasa penjajahan Barat |
TINGKATAN: 4K1/4K2/4K3/4MPV | TARIKH: 13/01/2012 |
MASA: 09.45-10.55 | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Manusia Perlu Bersyukur |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1: Pelajar dapat membaca surah al-An’am ayat 1-35 dengan fasih dan lancar ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan nikmat-nikmat yang telah dikurniakan oleh Allah s.w.t ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan cara-cara mensyukuri nikmat Allah s.w.t ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan faedah mensyukuri nikmat Allah s.w.t | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
No comments:
Post a Comment