ISNIN-25 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 25/07/11( 08.15-09.25pg ) | |
Kelas | 5K4 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk |
| |
Nilai/Unsur patriotisme | berbangga sebagai rakyat Malaysia | |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan perbezaan antara bidang kuasa kerajaan persekutuan dengan kerajaan negeri . | |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 25/07/2011 |
MASA: 09.45-10.20pg | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Peribadi Mukmin |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat membaca ayat 15-16 Surah as-Sajadah dengan lancar ARAS 2:Pelajar dapat menyatakan makna ayat kefahaman secara ringkas ARAS 3:Pelajar dapat menyenaraikan contoh-contoh huruf Muqatta’ah ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan cara bacaan huruf-huruf Muqatta’ah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 25/07/11( 12.05-12.40t/hr ) | |
Kelas | 5K3 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk |
| |
Nilai/Unsur patriotisme | berbangga sebagai rakyat Malaysia | |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan perbezaan antara bidang kuasa kerajaan persekutuan dengan kerajaan negeri . | |
SELASA-26 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/07/11( 09.45-10.20pg ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Lambang-lambang negara |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar bersemangat menyanyikan lagu Jalur Gemilang dan Negaraku. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/07/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme | berbangga sebagai rakyat Malaysia |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan perbezaan antara bidang kuasa kerajaan persekutuan dengan kerajaan negeri . |
RABU-27 JULAI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/07/11( 08.15-09.25pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Lambang-lambang negara |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar bersemangat menyanyikan lagu Jalur Gemilang dan Negaraku. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/07/11( 10.55-11.30pg ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Lambang-lambang negara |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | menghubungkait |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar bersemangat menyanyikan lagu Jalur Gemilang dan Negaraku. |
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 27/07/2011 |
MASA: 11.30-12.40t/hr | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Peribadi Mukmin |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat membaca ayat 15-16 Surah as-Sajadah dengan lancar ARAS 2:Pelajar dapat menyatakan makna ayat kefahaman secara ringkas ARAS 3:Pelajar dapat menyenaraikan contoh-contoh huruf Muqatta’ah ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan cara bacaan huruf-huruf Muqatta’ah | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
KHAMIS-28 JULAI 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 28/07/2011 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Peribadi Mukmin(sambungan) |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri orang beriman ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan langkah-langkah untuk mencapai ciri-ciri orang beriman ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan jenis-jenis sujud | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/07/11( 09.45-10.55pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengkategori |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Perbincanngan berjalan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/07/11( 10.55-12.05t/hr ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengkategori |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Perbincanngan berjalan lancar. |
JUMAAT-29 JULAI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 29/07/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Tilawah al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Peribadi Mukmin (sambungan) |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri orang beriman ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan langkah-langkah untuk mencapai ciri-ciri orang beriman ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan jenis-jenis sujud | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/07/11( 10.40-11.40pg ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Bab 8: Pembangunan dan perpaduan untuk kesejahteraan.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | mengkategori |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Perbincanngan berjalan lancar. |
RPH masih pada Minggu 30. Sila teruskan ke RPH Minggu 31. RPH yang disediakan lengkap dan baik.
ReplyDelete