ISNIN-2 MEI 2011
CUTI SENPENA HARI PEKERJA |
SELASA-3 MEI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 03/05/2011 |
MASA: 09.45-10.55PG | BAHAGIAN: ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Rujuk & Iddah |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian rujuk dan Iddah. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan rukun dan syarat rujuk. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan bahagian dan jenis iddah ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan tempoh iddah mengikut keadaan isteri yg dicerai | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 03/05/11( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Bab 5: Pembinaan negara dan bangsa yang merdeka.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan kepentingan Sistem Ahli. |
RABU-4 MEI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 04/05/11( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan pergerakan politik di Sabah dan Sarawak selepas Perang Dunia kedua yang ternyata di Sarawak lebih tegas dan berani dalam menentang kerajaan British. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 04/05/11( 11.30-12.40 ) | |
Kelas | 5S3 | |
Tajuk | Bab 5: Pembinaan negara dan bangsa yang merdeka.
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk |
| |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan kepentingan Sistem Ahli. |
KHAMIS-5 MEI 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 05/05/2011 |
MASA: 08.15-09.45PG | BAHAGIAN: sirah dan tamadun Islam |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Perkembangan Ketenteraan zaman Kerajaan Abbasiyah |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan struktur organisasi ketenteraan Kerajaan Abbasiyah ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan struktur pasukan tentera Islam zaman Kerajaan Abbasiyah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan fungsi dan tanggungjawab Kementerian Pertahanan Kerajaan Abbasiyah ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan faktor kejayaan pasukan tentera Islam Kerajaan Abbasiyah. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 05/05/11( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar bekerjasama mencari maklumat berkenaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 05/05/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar bekerjasama mencari maklumat berkenaan. |
JUMAAT-6 MEI APRIL 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 06/05/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Rujuk & Iddah |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian rujuk dan Iddah. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan rukun dan syarat rujuk. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan bahagian dan jenis iddah ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan tempoh iddah mengikut keadaan isteri yg dicerai | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/05/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan anggota Parti Perikatan bagi pilihan raya pada 1952 dan 1955. Mereka dapat mengaitkan kepentingan pembentukan Perikatan dalam merealisasikan Pakatan Murni ke arah kemerdekaan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/05/11( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Bab 5: Pembinaan negara dan bangsa yang merdeka.
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan ciri-ciri dan kepentingan Sistem Ahli. |
No comments:
Post a Comment