ISNIN-25 APRIL 2011
ESTER MONDAY |
SELASA-26 APRIL 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 26/04/2011 |
MASA: 09.45-10.55PG | BAHAGIAN: Adab & Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Adab Bernegara |
BBM: buku teks,laptop,papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan cara-cara menjaga adab bernegara. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan sifat-sifat warganegara yang baik. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan faedah menjaga adab bernegara. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan kesan negatif jika tidak menjaga adab bernegara. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 90% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/04/11( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif p&p tercapai. |
RABU-27 APRIL 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/04/11( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Objektif p&p tercapai. |
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 27/04/11( 11.30-12.40 ) | |
Kelas | 5S3 | |
Tajuk |
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk |
| |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan tokoh-tokoh dan sumbangan pemerintah dan rakyat yang terlibat dalam perjanjian PTM. |
KHAMIS-28 APRIL 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 28/04/2011 |
MASA: 08.15-09.45PG | BAHAGIAN: sirah dan tamadun Islam |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Perkembangan Sains & Teknologi pada zaman Kerajaan Abbasiyah |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan fator-faktor perkembangan sains & teknologi pada zaman Kerajaan Abbasiyah. ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan kesan penemuan sains & teknologi pada zaman Kerajaan Abbasiyah. ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan kepentingan menguasai ilmu sains & teknologi. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/04/11( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan pergerakan politik di Sabah dan Sarawak selepas Perang Dunia kedua yang ternyata di Sarawak lebih tegas dan berani dalam menentang kerajaan British. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/04/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan tokoh-tokoh dan sumbangan pemerintah dan rakyat yang terlibat dalam perjanjian PTM. |
JUMAAT-29 APRIL 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 29/04/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Adab& Akhlak Islamiah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Adab Bernegara |
BBM: nota guru, papan putih,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan cara-cara menjaga adab bernegara. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan sifat-sifat warganegara yang baik. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan faedah menjaga adab bernegara. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan kesan negatif jika tidak menjaga adab bernegara. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/04/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membandingkan pergerakan politik di Sabah dan Sarawak selepas Perang Dunia kedua yang ternyata di Sarawak lebih tegas dan berani dalam menentang kerajaan British. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/04/11( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyenaraikan tokoh-tokoh dan sumbangan pemerintah dan rakyat yang terlibat dalam perjanjian PTM. |
Tahniah...
ReplyDeleteAnda telah berjaya membuat RPH yang kemas dan menarik...
Ustazah, sudah berjalan lancar disemester 1. Don't stop. Masuk GEAR balik.
ReplyDelete