ISNIN-28 FEBRUARI 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/02/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Peristiwa penentangan pemimpin tempatan di Terengganu dan Negeri Sembilan |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membentang hasil kerja kumpulan dengan baik. |
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 28/02/2011 |
MASA: 10.55-12.05t/hr | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Kaifiat Perkahwinan |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan syarat-syarat saksi ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan syarat lafaz ijab dan qabul ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis mahar ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan tujuan walimatulurus diadakan | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 28/02/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Peristiwa penentangan pemimpin tempatan di Terengganu |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membentang hasil kerja kumpulan dengan baik. |
SELASA-1 MAC 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 01/03/2011 |
MASA: 09.45-10.55PG | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab,sumbang saran | TAJUK: Kaifiat Perkahwinan |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan syarat-syarat saksi ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan syarat lafaz ijab dan qabul ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis mahar ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan tujuan walimatulurus diadakan | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 01/03/11( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Peristiwa penentangan pemimpin tempatan di Terengganu dan Negeri Sembilan |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat membentang hasil kerja kumpulan dengan baik. |
RABU-2 MAC 2011
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/03/11( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | - Peristiwa penentangan pemimpin tempatan di Negeri Sembilan - Faktor-faktor pemangkin Nasionalisme |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan rentetan peristiwa penentangan terhadap British di Negeri Sembilan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/03/11( 11.30-12.40 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | - Faktor-faktor pemangkin Nasionalisme -Gerakan Islah |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar.Pelajar memberi kerjasama yang baik. |
KHAMIS-3 MAC 2011
TINGKATAN: 5S4/5S5/5K1/5MPV | TARIKH: 03/03/2011 |
MASA: 08.15-09.45PG | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru,soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Qalqalah |
BBM: nota guru, papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud qalqalah ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan hurug-huruf qalqalah ARAS 3:Pelajar dapat menunjuk cara bagaimana menyebut huruf qalqalah | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 03/03/11( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 5S3 |
Tajuk | Gerakan Islah |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan peta minda tentang perbezaan antara Kaum Tua dan Kaum Muda berdasarkan buku teks. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 03/03/11( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Faktor-faktor pemangkin Nasionalisme |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk |
|
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar.Pelajar memberi kerjasama yang baik. |
JUMAAT-4 MAC 2011
TINGKATAN: 5K2/5K3/5K4 | TARIKH: 04/03/2011 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Hukum Tajwid |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Qalqalah |
BBM: nota guru, papan putih | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud qalqalah ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan hurug-huruf qalqalah ARAS 3:Pelajar dapat menunjuk cara bagaimana menyebut huruf qalqalah | |
REFLEKSI KENDIRI: - Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 04/03/11( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 5K3 |
Tajuk | Gerakan Islah |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan peta minda tentang perbezaan antara Kaum Tua dan Kaum Muda berdasarkan buku teks. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 04/03/11( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 5K4 |
Tajuk | Gerakan Islah |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | Mencari maklumat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menyiapkan peta minda tentang perbezaan antara Kaum Tua dan Kaum Muda berdasarkan buku teks. |
No comments:
Post a Comment