RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN-20 SEPTEMBER 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 20/09/2010 | |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Sirah dan Tamadun Islam | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, soal jawab, sumbang saran | TAJUK: Kerajaan Baani Umaiyyah | |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan penubuhan kerajaan Bani Umaiyyah secara ringkas ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan nama-nama khalifah pada zaman Bani Umaiyah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan sumbangan setiap khalifah zaman Bani Umaiyah | ||
REFLEKSI KENDIRI: - 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 20/09/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya | |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 20/09/2010 |
MASA: 10.55-12.05 | BAHAGIAN: Sirah dan Tamadun Islam |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan,soal jawab | TAJUK: Kerajaan Baani Umaiyyah |
BBM: buku teks,laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan penubuhan kerajaan Bani Umaiyyah secara ringkas ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan nama-nama khalifah pada zaman Bani Umaiyah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan sumbangan setiap khalifah zaman Bani Umaiyah | |
REFLEKSI KENDIRI: - 60% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
SELASA-21 SEPTEMBER 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/09/10( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/09/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
RABU-22 SEPTEMBER 2010
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 22/09/2010 |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Sirah dan Tamadun Islam |
AKTIVITI: - Penerangan guru, sumbang saran,perbincangan | TAJUK: Kerajaan Baani Umaiyyah |
BBM: buku teks, Laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan kerajaan Bani Umaiyah terhadap tamadun Islam ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan faktor kegemilangan Kerajaan Umaiyah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan faktor kejatuhan Kerajaan Umaiyah | |
REFLEKSI KENDIRI: Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/09/10( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/09/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
KHAMIS-23 SEPTEMBER 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 23/09/2010 |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Sirah dan Tamadun Islam |
AKTIVITI: - Penerangan guru, sumbang saran,perbincangan | TAJUK: Kerajaan Baani Umaiyyah |
BBM: buku teks, laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan sumbangan kerajaan Bani Umaiyah terhadap tamadun Islam ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan faktor kegemilangan Kerajaan Umaiyah ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan faktor kejatuhan Kerajaan Umaiyah | |
REFLEKSI KENDIRI: Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/09/10( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
JUMAAT-24 SEPTEMBER 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/09/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/09/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | - keunggulan ilmu membina kegemilangan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/09/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Pembentukan Kerajaan Islam dan Sumbangannya |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | keunggulan ilmu membina kegemilangan negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. |
No comments:
Post a Comment