RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN-28 JUN 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 28/06/2010 | |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: | |
AKTIVITI: - perbincangan skema jawapan, | TAJUK: ( sambungan perbincangan jawapan:Pend.Islam kertas 2 ) | |
BBM: skema jawapan,buku teks, | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat membetulkan jawapan yang salah. ARAS 2:Pelajar dapat memahami kehendak soalan ARAS 3:Pelajar dapat memahami cara menjawab soalan yang betul | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan baik. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 28/06/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | ( sambungan perbincangan jawapan:Sejarah kertas 2 ) | |
Objektif | 1. Pelajar dapat membetulkan jawapan yang salah. 2. Pelajar dapat memahami kehendak soalan 3. Pelajar dapat memahami cara menjawab soalan yang betul | |
Kaedah/Aktiviti | - penerangan skema jawapan - perbincangan | |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah | - | |
Refleksi | - kelas berjalan dengan baik. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 28/06/2010 |
MASA: 10.55-12.05 | BAHAGIAN: |
AKTIVITI: - perbincangan skema jawapan, | TAJUK: ( sambungan perbincangan jawapan:Pend.Islam kertas 2 ) |
BBM: skema jawapan,buku teks,, laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat membetulkan jawapan yang salah. ARAS 2:Pelajar dapat memahami kehendak soalan ARAS 3:Pelajar dapat memahami cara menjawab soalan yang betul | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/06/10( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | ( sambungan perbincangan jawapan:Sejarah kertas 2 ) |
Objektif | 1. Pelajar dapat membetulkan jawapan yang salah. 2. Pelajar dapat memahami kehendak soalan 3. Pelajar dapat memahami cara menjawab soalan yang betul |
Kaedah/Aktiviti | - penerangan skema jawapan - perbincangan |
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | - |
Refleksi | - kelas berjalan dengan baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 29/06/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | ( sambungan perbincangan jawapan:Sejarah kertas 2 ) |
Objektif | 1. Pelajar dapat membetulkan jawapan yang salah. 2. Pelajar dapat memahami kehendak soalan 3. Pelajar dapat memahami cara menjawab soalan yang betul |
Kaedah/Aktiviti | - penerangan skema jawapan - perbincangan |
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah | - |
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 30/06/2010 | |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Akidah | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Dosa-dosa Besar | |
BBM: buku teks, nota guru, laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan dosa-dosa besar yang wajib dihindari ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan contoh perbuatan setiap dosa-dosa besar yang wajib dihindari ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan dalil al-Quran balasan kepada orang yang melakukan dosa besar | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 30/06/10( 10.55-11.30 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | Bab 5 : Kerajaan Islam di Madinah | |
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan latar belakang Kota Madinah secara ringkas 2. Pelajar dapat menjelaskan sejarah permulaan penyebaran Islam di Madinah | |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | 60% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 30/06/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Bab 5 : Kerajaan Islam di Madinah |
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan latar belakang Kota Madinah secara ringkas 2. Pelajar dapat menjelaskan sejarah permulaan penyebaran Islam di Madinah |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 01/07/2010 | |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Akidah | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Dosa-dosa Besar | |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan dosa-dosa besar yang wajib dihindari ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan contoh perbuatan setiap dosa-dosa besar yang wajib dihindari ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan dalil al-Quran balasan kepada orang yang melakukan dosa besar | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 01/07/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K4 | |
Tajuk | Bab 5 : Kerajaan Islam di Madinah | |
Objektif | 1. Pelajar dapat menerangkan latar belakang Kota Madinah secara ringkas 2. Pelajar dapat menjelaskan sejarah permulaan penyebaran Islam di Madinah | |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme |
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | 55% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/07/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Kerajaan Islam di Madinah |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan proses termeterainya perjanjian Aqabah Pertama 2. Pelajar dapat menerangkan tentang isi kandungan Perjanjian Aqabah Pertama |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | 55% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/07/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Kerajaan Islam di Madinah |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan proses termeterainya perjanjian Aqabah Pertama 2. Pelajar dapat menerangkan tentang isi kandungan Perjanjian Aqabah Pertama |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 02/07/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Kerajaan Islam di Madinah |
Objektif | 1. Pelajar dapat menjelaskan proses termeterainya perjanjian Aqabah Pertama 2. Pelajar dapat menerangkan tentang isi kandungan Perjanjian Aqabah Pertama |
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme |
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | 55% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
RPH kemas kini. Teruskan usaha cikgu.
ReplyDeleteTerima kasih kerana berusaha menghantar RPH cikgu.
htchong