RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN-16 APRIL 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 16/04/2010 | |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Manusia Perlu Bersyukur | |
BBM: buku teks, LCD, laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menceritakan azab Allah s.w.t kepada kaum terdahulu. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan tanggungjawab manusia sebagai khalifah Allah. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pengajaran ayat 6 Surah al-An'am. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 16/04/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara | |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. Namun terdapat beberapa orang pelajar yang tidak memberi perhatian semasa sesi pembentangan dilakukan. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 16/04/2010 |
MASA: 10.55-12.05 | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Manusia Perlu Bersyukur |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menceritakan azab Allah s.w.t kepada kaum terdahulu. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan tanggungjawab manusia sebagai khalifah Allah. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pengajaran ayat 6 Surah al-An'am. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
SELASA-17 APRIL 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/04/10( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 17/04/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
RABU-19 APRIL 2010
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 19/04/2010 | ||
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Ibadah | ||
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Lambaian Kaabah Unit 1: kewajipan Haji dan Umrah | ||
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | ||
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud Haji, Umrah dan Upah Haji. ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab mengharuskan Upah Haji. ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hikmah Upah Haji. ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan hikmah Ibadat Haji kepada individu dan masyarakat. | |||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |||
Mata pelajaran | Sejarah | ||
Tarikh | 19/04/10( 10.55-11.30 ) | ||
Kelas | 4K3 | ||
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun
| ||
Objektif |
| ||
Kaedah/Aktiviti |
| ||
Kbkk | memberi pendapat | ||
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara | ||
Konsep/Istilah |
| ||
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/04/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
KHAMIS-20 APRIL 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 20/04/2010 |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Lambaian Kaabah Unit 1:Kewajipan Haji dan Umrah |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan maksud Haji, Umrah dan Upah Haji. ARAS 2:Pelajar dapat menjelaskan sebab-sebab mengharuskan Upah Haji. ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan hikmah Upah Haji. ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan hikmah Ibadat Haji kepada individu dan masyarakat. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/04/10( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
JUMAAT-21 APRIL 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/04/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/04/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 21/04/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
SABTU-22 APRIL 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/04/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dapat dijalankan dengan lancar kerana ramai pelajar tidak hadir ke sekolah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/04/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/04/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
No comments:
Post a Comment