RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN – 05 APRIL 2010 |
CUTI PERISTIWA |
SELASA-6 APRIL 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/43/10( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/43/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
RABU-7 APRIL 2010
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 07/04/2010 | |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Adab Berhias Diri | |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan konsep berhias diri menurut Islam. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berhias diri yang dianjurkan di dalam Islam. ARAS 3:Pelajar dapat menghuraikan panduan berpakaian menurut Islam. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 07/43/10( 10.55-11.30 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal | |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 07/04/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
KHAMIS-8 APRIL 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 08/04/2010 | |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Adab dan Akhlak Islamiah | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Adab Berhias Diri | |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan konsep berhias diri menurut Islam. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan adab-adab berhias diri yang dianjurkan di dalam Islam. ARAS 3:Pelajar dapat menghuraikan panduan berpakaian menurut Islam. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 08/04/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K4 | |
Tajuk | Pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal | |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
JUMAAT-9 APRIL 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 09/04/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Pelajar dapat menerangkan pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam kesenian. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 09/04/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Pelajar dapat menerangkan pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam kesenian. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar. Namun terdapat beberapa orang pelajar yang tidak memberikan perhatian semasa P&P berlangsung. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 09/04/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Pelajar dapat menerangkan pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam kesenian. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
SABTU-10 APRIL 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/04/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Pelajar dapat menerangkan pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar. Namun kehadiran pelajar agak kurang memuaskan. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/04/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Pelajar dapat menerangkan pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 10/04/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Pelajar dapat menerangkan pengaruh Agama Hindu dan Buddha dalam Kerajaan Awal. |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. keunggulan warisan bangsa
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | P&P berjalan dengan lancar. Namun kehadiran pelajar agak kurang memuaskan. |
No comments:
Post a Comment