RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN-22 MAC 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 22/03/2010 | |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Sirah dan Tamadun Islam | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Kerajaan Khulafa' Ar-Rasyidin | |
BBM: buku teks, LCD, laptop | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan latar belakang khalifah Abu Bakar dan Khalifah Umar. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan cara pemilihan Khalifah Abu Bakar dan Khalifah Umar. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 22/03/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara | |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 22/03/2010 |
MASA: 10.55-12.05 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Lambaian Kaabah Unit 2: cara mengerjakan Haji dan Umrah |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan syarat wajib Haji dan Umrah. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan rukun-rukun Haji dan Umrah. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. |
SELASA-23 MAC 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/03/10( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 23/03/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
RABU-24 MAC 2010
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 24/03/2010 | ||
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Ibadah | ||
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Lambaian Kaabah Unit 1: Cara Mengejakan Haji dan Umrah | ||
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | ||
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan jenis-jenis Tawaf. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat Tawaf. ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat Saie. ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan hikmat Rukun Haji. | |||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. | |||
Mata pelajaran | Sejarah | ||
Tarikh | 24/03/10( 10.55-11.30 ) | ||
Kelas | 4K3 | ||
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
| ||
Objektif |
| ||
Kaedah/Aktiviti |
| ||
Kbkk | memberi pendapat | ||
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara | ||
Konsep/Istilah |
| ||
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 24/03/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
KHAMIS-25 MAC 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 25/03/2010 |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Lambaian Kaabah Unit 1: Cara mengerjakan Haji dan Umrah |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan jenis-jenis Tawaf. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat Tawaf. ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat Saie. ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan hikmat Rukun Haji. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 25/03/10( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
JUMAAT-26 MAC 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/03/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Sumbangan Tamadun |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah | - |
Refleksi | Proses P&P tidak dapat dijalankan dengan lancar kerana ramai pelajar tidak hadir ke sekolah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/03/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah | - |
Refleksi | Kelas tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan persiapan tempat untuk Majlis Tadarus al-Quran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 26/03/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Sumbangan Tamadun |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah | - |
Refleksi | Kelas tidak dapat dijalankan kerana guru terlibat dengan persiapan tempat untuk Majlis Tadarus al-Quran. |
SABTU-27 MAC 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 27/03/2010 |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Ibadah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Lambaian Kaabah Unit 1: Cara mengerjakan Haji dan Umrah |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menjelaskan jenis-jenis Tawaf. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat Tawaf. ARAS 3:Pelajar dapat menerangkan syarat-syarat Saie. ARAS 4:Pelajar dapat menghuraikan hikmat Rukun Haji. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberikan kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 27/03/10( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Aspek2 peningkatan tamadun ( pembentangan kumpulan )
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
No comments:
Post a Comment