RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN-18 JANUARI 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 18/01/2010 | |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Hukum Tajwid ( Nun Mati ) | |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf bagi hukum Iqlab dan Izhar Halqi. ARAS 2:Pelajar dapat mengenalpasti hukum Iqlab dan Izhar Halqi di dalam petikan ayat al-Quran ARAS 3:Pelajar dapat menunjuk cara bacaan hukum Iqlab dan Izhar Halqi. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 80% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 18/01/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
| |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
| |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 18/01/2010 |
MASA: 10.55-12.05 | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Hukum Tajwid ( Nun Mati ) |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf bagi hukum Iqlab dan Izhar Halqi. ARAS 2:Pelajar dapat mengenalpasti hukum Iqlab dan Izhar Halqi di dalam petikan ayat al-Quran ARAS 3:Pelajar dapat menunjuk cara bacaan hukum Iqlab dan Izhar Halqi. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
SELASA-19 JANUARI 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/01/10( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia( latihan) |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah | - |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan latihan yang diberikan dengan baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 19/01/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia( latihan) |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah | - |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan latihan yang diberikan dengan baik. |
RABU-20 JANUARI 2010
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 20/01/2010 | |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Hukum Tajwid ( Nun Mati ) | |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf bagi hukum Idgham Ma'al Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah. ARAS 2:Pelajar dapat mengenalpasti hukum Idgham Ma'al Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah di dalam petikan ayat al-Quran. ARAS 3:Pelajar dapat menunjuk cara bacaan hukum Idgham Ma'al Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 65% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 20/01/10( 10.55-11.30 ) | |
Kelas | 4K3 | |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia( latihan) | |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
| |
Konsep/Istilah | - | |
Refleksi | Pelajar dapat menyelesaikan latihan yang diberikan dengan baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 20/01/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Peningkatan Tamadun |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar member kerjasama yang baik. |
KHAMIS-21 JANUARI 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 21/01/2010 | |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Hukum Tajwid ( Nun Mati ) | |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf bagi hukum Idgham Ma'al Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah. ARAS 2:Pelajar dapat mengenalpasti hukum Idgham Ma'al Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah di dalam petikan ayat al-Quran. ARAS 3:Pelajar dapat menunjuk cara bacaan hukum Idgham Ma'al Ghunnah dan Idgham Bila Ghunnah. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 75% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 21/01/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K4 | |
Tajuk | Peningkatan Tamadun | |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara | |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar member kerjasama yang baik. |
JUMAAT-22 JANUARI 2010
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/01/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Peningkatan Tamadun |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/01/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Peningkatan Tamadun |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 22/01/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Peningkatan Tamadun |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar member kerjasama yang baik. |
SABTU-23 JANUARI 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 23/01/2010 | |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: Tilawah Al-Quran | |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Hukum Tajwid ( Nun Mati ) | |
BBM: buku teks, nota guru, buku rujukan | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. | |
ARAS 1:Pelajar dapat menyenaraikan huruf-huruf bagi hukum Ikhfa' Haqiqi. ARAS 2:Pelajar dapat mengenalpasti hukum Ikhfa' Haqiqi di dalam petikan ayat al-Quran. ARAS 3:Pelajar dapat menunjuk cara bacaan hukum Ikhfa' Haqiqi. | ||
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. | ||
Mata pelajaran | Sejarah | |
Tarikh | 21/01/10( 09.45-10.55 ) | |
Kelas | 4K4 | |
Tajuk | Peningkatan Tamadun ( perbincangan dalam kumpulan ) | |
Objektif |
| |
Kaedah/Aktiviti |
| |
Kbkk | memberi pendapat | |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. kegemilangan dan kemakmuran negara
2. kejituan idea membentuk negara | |
Konsep/Istilah |
| |
Refleksi | Ramai pelajar tidak hadir ke sekolah, namun pelajar yang hadir memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
No comments:
Post a Comment