RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN-11 JANUARI 2010
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 11/01/2010 |
MASA: 07.05-08.15PG | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Perkara-perkara yang Membatalkan Iman |
BBM: buku teks, nota guru | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian iman. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan perkara-perkara yang membatalkan iman. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pengertian Syirik. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis Syirik beserta contoh. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 85% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 11/01/10( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 11/01/2010 |
MASA: 10.55-12.05 | BAHAGIAN: Akidah |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Perkara-perkara yang Membatalkan Iman |
BBM: buku teks, nota guru | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian iman. ARAS 2:Pelajar dapat menyenaraikan perkara-perkara yang membatalkan iman. ARAS 3:Pelajar dapat menjelaskan pengertian Syirik. ARAS 4:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis Syirik beserta contoh. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. 70% pelajar dapat mencapai objektif pembelajaran. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 12/01/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar member kerjasama yang baik. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 13/01/2010 |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Akidah( sambungan ) |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Perkara-perkara yang Membatalkan Iman |
BBM: buku teks, nota guru | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Kufur. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis Kufur beserta contoh. ARAS 3:Pelajar dapat menyatakan maksud Riddah. ARAS 4:Pelajar dapat menjelaskan cara seseorang boleh dianggap Riddah. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Pelajar dapat memberi pendapat tentang faktor-faktor yang boleh menyebabkan seseorang Kufur dan Riddah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 13/01/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar member kerjasama yang baik. |
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 14/01/2010 |
MASA: 08.15-09.25 | BAHAGIAN: Akidah( sambungan ) |
AKTIVITI: - Penerangan guru, perbincangan, sumbang saran | TAJUK: Perkara-perkara yang Membatalkan Iman |
BBM: buku teks, nota guru | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat menyatakan pengertian Kufur. ARAS 2:Pelajar dapat menerangkan jenis-jenis Kufur beserta contoh. ARAS 3:Pelajar dapat menyatakan maksud Riddah. ARAS 4:Pelajar dapat menjelaskan cara seseorang boleh dianggap Riddah. | |
REFLEKSI KENDIRI: - Pelajar dapat memberi pendapat tentang faktor-faktor yang boleh menyebabkan seseorang Kufur dan Riddah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 14/01/10( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat memberi pendapat tentang kemajuan Tamadun Indus berbanding dengan Tamadun Mesopotamia dan Mesir Purba. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/01/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/01/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberi kerjasama yang baik sepanjang proses P&P. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 15/01/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat memberi pendapat tentang kemajuan Tamadun Indus berbanding dengan Tamadun Mesopotamia dan Mesir Purba. |
No comments:
Post a Comment