RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN
ISNIN - 4 JANUARI 2010
Isnin-4 Januari 2010 |
Proses pengajaran dan pembelajaran tidak dapat dijalankan kerana pelajar tingkatan 4 terlibat dengan program orientasi. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 05/01/10( 10.55-12.05 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | Masyarakat berorganisasi
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan secara ringkas tentang empat tahap zaman prasejarah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 05/01/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | Masyarakat berorganisasi
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan secara ringkas tentang empat tahap zaman prasejarah. |
TINGKATAN: 4K2/4K3/4K4 | TARIKH: 06/01/2010 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: - |
AKTIVITI: - Penerangan guru | TAJUK: pengenalan tajuk-tajuk tingkatan 4 |
BBM: buku teks | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat memahami tajuk yang akan dipelajari. ARAS 2:Pelajar dapat bersedia awal bagi tajuk yang akan diajar. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberi kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/01/10( 10.55-11.30 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk |
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | Masyarakat berorganisasi
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menerangkan secara ringkas tentang empat tahap zaman prasejarah. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 06/01/10( 12.05-12.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa |
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat menghuraikan ciri-ciri tamadun satu persatu dengan lebih jelas. |
TINGKATAN: 4S4/4S5/4K1/4MPV | TARIKH: 07/01/2010 |
MASA: 08.15-09.25PG | BAHAGIAN: - |
AKTIVITI: - Penerangan guru | TAJUK: pengenalan tajuk-tajuk tingkatan 4 |
BBM: buku teks | NILAI ISLAM HADHARI: Penguasaan ilmu pengetahuan. |
ARAS 1:Pelajar dapat memahami tajuk yang akan dipelajari. ARAS 2:Pelajar dapat bersedia awal bagi tajuk yang akan diajar. | |
REFLEKSI KENDIRI: - kelas berjalan dengan lancar. Semua pelajar memberi kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 07/01/10( 09.45-10.55 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat memberi pendapat mengapa lembah sungai dipilih sebagai lokasi petempatan kekal. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 08/01/10( 08.15-09.25 ) |
Kelas | 4K4 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 08/01/10( 09.40-10.40 ) |
Kelas | 4S3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia
|
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Kelas berjalan dengan lancar. Pelajar memberi kerjasama yang baik. |
Mata pelajaran | Sejarah |
Tarikh | 08/01/10( 10.40-11.40 ) |
Kelas | 4K3 |
Tajuk | Kemunculan Tamadun Awal Manusia |
Objektif |
|
Kaedah/Aktiviti |
|
Kbkk | memberi pendapat |
Nilai/Unsur patriotisme | 1. Masyarakat berorganisasi
2. Kepimpinan berwibawa 3. Berinovatif dalam perancangan
|
Konsep/Istilah |
|
Refleksi | Pelajar dapat memberi pendapat mengapa lembah sungai dipilih sebagai lokasi petempatan kekal. |
No comments:
Post a Comment